stage toerisme

heej meiden,

in september zit ik in leerjaar 4 van het vmbo tevens mijn examenjaar. en ik moet 2 weken stage lopen. het liefste wil ik op een camping 2 weken meemaken. heeft iemand hier misschien ervaringen in.
want mijn doel is vooral helpen bij de receptie, het animatieteam enz. en dus niet dat ik de supermarkt word geduwt voor 2 weken.
het moet wel afwisselend blijven.

wat denken jullie?

Ik heb geen ervaring maar zou echt een doe camping uitzoeken. zo 1 waar dus ook echt vanalles te doen is, en dus niet alleen maar mensen die daar staan maar ook echt dingen die georganiseerd worden

de berckt in baarlo is een camping die aangesloten is bij de oostappengroep
dus ik neem aan van wel.
bedankt voor je reactie meid!

Ja idd zoals HeartxCore al zei, maar ik denk dat je dan wel in het hoogseizoen moet zitten, aangezien er meestal geen of weinig activiteiten worden georganiseerd buiten het hoogseizoen… Maar ik denk alleen niet dat je egt achter de receptie komt:$ Misschien een beetje helpen by drukte ofzo maar egt mensen inchecken enzo kom je nog niet te doen, dat mogen wij nog nieteens (ik ga nu aan het 2de jaar beginne op de mtro) we mogen wel een beetje helpen en informatie geven enzo maar in & uitchecken nog niet… Maar in de animatie is het wel heeeel hard werken he, tlijkt allemaal heel leuk enzo maar er zit meestal egt veel werk voorafgaand werk achter! Maar tis wel een hele leuke richting haha

succes!

[i]
klopt. in die 2 weken dat ik stage moet lopen is er 1 week dat het midden en het noorden herfstvakantie hebben. en ik weet ook wel dat ik die mensen niet mag inchecken en uitchecken. maar ik zou het bijvoorbeeld wel leuk vinden om te helpen met programma’s opzetten. het animatieteam bijvoorbeeld en brochures vouwen. en zo’n dingen allemaal.

maar ik ben zo bang dat ze me 2 weken in de supermarkt duwen ofzo. dan zou ik heel erg balen[/i]

Oooh oke, nou die week in de herfstvakantie zou je denk ik dan wel mee kunnen draaien in het animatie team, maar ik ben bang dat je die andere week dn wel in de supermarkt of by de snackbar ofzo terechtkomt omdat er niet veel te doen is dan… Ik weet niet of er op die camping veel mensen van buiten de regio komen die misschien die andere week vakantie hebben want dan zou je dan die week ooknog mee kunnen doen met de animatie…

[i]
weet iemand nog iets leuks als idee voor stage te lopen. hoeft niet persee op een camping te zijn…
en wat zullen jullie dan doen als je toch bij een camping gaat stage gelopen. gewoon zeggen wat je wilt leren en liever niet bij de supermarkt enzo komt.

xliefs[/i]

Mogen jullie kiezen waar jullie stage gaan doen?
Gewoon even gaan informeren, lijkt me.

ja, het is meer orientering in het bedrijfsleven. kijken of je later hier in verder wilt enzo. ik heb op een manege nu stage gelopen wat toch niks voor mij was ook al is mijn grootste hobby paarden enz.
maar ik wil het liefste denk ik in de toerisme.

Je moet inderdaad kijken in welke richting je later verder wilt, en daarbinnen een leuke stage zoeken :slightly_smiling_face:

ik ga dit jaar beginnen met m’n toerisme opleiding, dus welke richting zou jij in willen met je toerisme.
maar een onderdeel van toerisme is toch ook horeca. dus misschien is dat dan leuk om te doen. Of inderdaad op een camping helpen in het animatieteam. spelletjes organiseren voor kinderen/knutselen etc.
en op het moment dat het daar rustig is, helpen bij het horeca gedeelte op de camping.

waar ga je die opleiding volgen. en heb je ervaringen op een camping?
en denk je dat ik het kan zeggen dat ik niet in de supermarkt wil?
sorry voor de zoveel vragen. haha
xliefs

Ik ga toerisme volgen op zadkine in Rotterdam Centrum.
ik heb ooit 1x op de middelbare stage hoeven te lopen 1 weekje en dat heb ik totaal niet in de toeristische sector gedaan maar als administratieve kracht. hihi
maar ik zou gewoon naar de camping toe gaan waar je stage wilt gaan lopen en dan vragen of ze het leuk vinden als je daar stage gaat lopen en dan dat je specifiek mee wilt helpen in het animatieteam en misschien zelf dan wel een knutselmiddagje wilt organiseren. dat soort dingen dan en op het moment dat het daar wat rustiger mee is. in de horeca mee wilt helpen daar, ik zou het gewoon vragen.
niet geschoten is altijd mis toch?!
succes in ieder geval.
x

oke ik heb gebeld. en ik moet een sollicitatie schrijven. ze waren wel enthousiast ze zeide dat ze het leuk vonden om hier aan mee te werken.
maar ik heb nog nooit zoiets geschreven.
iemand tips?

zou iemand mijn sollicitatiebrief willen keuren? haha

Steyl, 28 augustus 2009 

Geachte heer/mevrouw,

N.a.v. mijn telefoontje voor een stageplek binnen uw recreatiepark in week 42 en 43 van dit jaar, werd mij verzocht een sollicitatiebrief te sturen. Deze plek spreekt mij bijzonder aan omdat ik later in deze richting misschien wel een vervolgopleiding wil volgen.

Mijn naam is **** en ik ben 16 jaar oud. Op dit moment zit ik in het 4e leerjaar van het **** in *****.

ik heb dit bedrijf gekozen omdat ik graag wil leren hoe het is om te helpen bij de receptie, samen met collega’s een programma op te zetten, en hierbij deel uit maken in een animatieteam.

Ik hoop hierbij u voldoende geïnformeerd te hebben en ik zie graag u reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Bijlage: lijst met persoonlijke gegevens.