Stage school

Ik meot voor school weer ergens stage lopen.
Alleen ik heb geen flauw idee waar…
Ik hoopte dat jullie een leuk creatief idee hebben voor een
leuke stage!

In wat voor branche moet je stagelopen?

Ik moet vandaag voor het eerst Stage lopen, bij Lake side :grin:

maak een lijstje wat je absolute niet wilt zo kom je er achter wat je wel leuk vind kies een stage welke richtig je later op wilt en bedenk ook hoelang je stage moet lopen een (bvb)bibliotheek lijkt miss leuk maar ik zie je niet 2 maanden lang boeken scannen.
ik heb stage gelopen bij:de kapper,kinderdag verblijf tekenvakhandel
en ik moet 3 maanden

Jah ik zoek ook een stage… Heeft iemand misschien een leuke tandarts in Amsterdam?? Want daar moetk stage lope

alsje leuk met kinderen bent kan je op een kleuterschool of een basisschool in groep 1/2/3 stagelopen ?

ik loop sinds vandaag stage op een bassischool in groep 1-2.
echt heel saai, dacht dat het eerst wel leuk was. maar het is echt heel saai en je verveelt je dood. en hogere groepen mag je al helemaal niks doen is mij uitgelegd omdat je het dan misschien verkeerd uitlegd. op een kinderdagverblijf moet je ook niet gaan… daar mag je niks doen als stagiar, omdat je niet aan de kinderen mag zitten omdat ze bang zijn dat er wat mee gebeurt. en bij een zwembad of sporthal moet je ook niet gaan, daar mag je ook niks doen omdat je mensen bijv. niet zomaar instructies kan geven over sporten. het enige wat je kan doen is schoonmaken en koffie zetten. weet dat dit niet je vraag was… maar misschien heb je er wat aan. mja, een leuke stage licht eraan wat jij leuk vind! mij lijkt het erg leuk stage te lopen als stewardess of iets met reizen, maar dat kan nog niet. ga sowieso wat doen wat je leuk LIJKT! ookal weet het het nog niet zeker. je kan ook zo een test doenop internet beroepstest misschien helpt dat
xx

-

Moest stage lopen op een kinderdag verblijf.
Meestal kijken ze daar even een weekje aan hoe het gaat en laten je dan langzaam aan steeds meer doen, luiers verschonen, flessen klaar maken, fles geven dat soort dingen.
Je kan ook nog bij een BSO stage lopen, is ook erg leuk, dan heb je kinderen van 4-12 die haal je van school tussen de middag en ga je even mee eten, daarna breng je ze weer naar school om ze rond 3 uur weer op te halen en te entertainen tot ze opgehaald worden.
Verder heb je nog de VVE maar weet niet of je daar zomaar mag stage lopen. Dat is een soort van voorschoolse opvang voor peuters en is meer bedoeld voor kinderen met buitelandse ouders zodat de kinderen goed nederlands leren.