stage: open houding tonen en inhoudelijke vragen stellen

hoiii allemaal,

ik doe de opleiding pedagogisch werker en loop stage bij een buitenschoolse opvang met kinderen. mijn stage begeleider wil dat ik een openhouding krijg hoe doe ik dit en hoe laat ik dit zien? mijn begeleider wil ook dat in de komende 5 weken elke dag 3 inhoudelijke vragen per dag stel waar ik iets aan heb. ik heb op dit moment deze vragen: wat doe je als een kind ruzie heeft? wat doe je als een kind huilt/boos blijft? wat doe je als een kind ziek is? wat doe je als een kind vecht? wat doe je als een kind brutaal is? wat doe je als een kind niet wil eten/drinken? weten jullie misschien nog vragen over dingen die dagelijks kunnen gebeuren of vaak voorkomen? ik kan zelf niks meer bedenken en dit zijn niet genoeg vragen voor de komende 5 weken :bored:

alvast bedankt :slight_smile:

De vragen komen ook wel terwijl je daar bezig bent. Dan zijn er weer gebeurtenissen waar je niet veel van weet en iets over kunt vragen. En een open houding begint al door niet met je handen over elkaar te staan en alle feedback goed op te nemen.

Open houding is ook op kinderen en collega’s afstappen om even een praatje te maken en lekker mee doen met spelletjes met de kinderen en er gewoon naast of tussen gaan zitten! ( deed ik ook, vonden ze geweldig!)

Inhoudelijke vragen die je opstelde waren al goed, maar kun je daar ook situaties bij bedenken die je hebt meegemaakt? Misschien aan het einde van de dag even een paar dingen voor jezelf opschrijven en daar vragen van maken. En dan met name met situaties waar je niet zeker over was of je het goed deed en situaties waar je niet wist wat je ermee aan moest !

Wauw wat een rare zinnen typ ik toch

Als er wat is gebeurd later navragen hoe zij dat zou oplossen

Ik doe deze opleiding ook haha. Ik weet dat ze het vooral heel belangrijk vinden dat je veel vraagt of je nog wat kan doen en dat je ook even een praatje met je collega’s maakt, dit zeggen ze niet precies zo maar uit ervaring weet ik gewoon dat het zo is. Als je dat doet is de open houding al opgelost.

Die vragen stellen komt vanzelf al, in opmerkelijke situaties moet je even vragen hoe je het kan oplossen.

Ik zou inderdaad proberen in te spelen op wat er op dat moment gebeurd of niet lang geleden gebeurd is.

bedankt voor de reacties daar heb ik echt iets aan :smiley:

nog meer reacties zijn altijd welkom :slight_smile: