Stage: maatjesproject ervaring?

Hoi meiden!
Ik studeer sociale studies en zit nu in het eerste jaar. We moeten dit jaar een ‘snuffelstage’ doen, dus zeg maar vrijwilligerswerk. Nu kwam ik na wat zoeken bij een maatjesproject terrecht. Dat wil zeggen dat je een jongere krijgt en het de bedoeling is dat je daar leuke activiteiten mee gaat doen. Dit zijn vaak jongeren met een grote rugzak, dus veel problemen van loverboys tot mishandeling toe. De vrouw vertelde mij dat je hiervoor stevig in je schoenen moet staan. Dus ik vroeg me eigenlijk af of er mensen hier zijn die hier ervaring mee hebben? En hoe dat allemaal gaat?

Ik studeer maatschappelijk werk en dienstverlening, en moet ook stage lopen. En mijn hele klas (inclusief ik) wouden perse geen maatjes project. Wat lijkt me adt verschrikkelijk.
Je hoeft niet persé iemand te hebben met een hele bagage he? Kan ook een autistisch kindje, of een eenzame bejaarde. En daar moet je dan verplicht leuke dnigen mee doen.

Sorry lijkt me geen zak aan, ik heb een stage in een buurthuis en vind dat veeeeel leuker!