Stage lopen

Hoi!
ik moet binnekort stage lopen in een verzorgingstehuis. (daarna peuterspeelzaal)
eigenlijk wil ik helemaal niet in de zorg werken maar die opleiding moet ik eerst doen zodat ik met kinderen kan werken.
maar ik vind het best wel eng om daar naar toe tegaan enzo, ik ben best verlegen.

maar ik ben benieuwd wat je allemaal moet doen. is hier iemand die dat wel is heeft gedaan?
iemand tips?

Ik heb het nog nooit gedaan, maar van wat ik er van hoor is het niet echt leuk. Ouderen kunnen nog eens chagrijnig en onaardig zijn. Overigens schijnt het wel spannend te zijn om met dementerenden te werken, dan beleef je nog eens wat.

Vooral vol enthousiasme je erin storten. Fouten maken mag, maar zo lang je het maar vol goede moed probeert! Dan leer je er tenminste van!
En onthoud wat je uiteindelijke doel is: je doet dit om uiteindelijk met kinderen te kunnen werken. Je moet dan dit iets minder leuke ding ook even volhouden :slightly_smiling_face:

okee want ik moet van oktober tot februari er lopen :astonished:

Het valt vaak reuze mee. Tuurlijk heb je bejaarden die onaardig zijn, maar ook vaak heel gezellig! Je slaat je er heus wel doorheen, en anders misschien eens praten op school of er niet iets is in de thuiszorg met kinderen :slightly_smiling_face:

In een verzorgingstehuis is leukk! Ik heb er afgelopen zomer in een winkel gewerkt en werk nu in de weekenden nog achter de receptie (ja het is natuurlijk wel iets anders als in de zorg, maargoed). Vooral bij de receptie heb ik veel contact met mensen. Sommige kunnen idd chago zijn, maar dat kan ook wel weer grappig zijn ;p Probeer niet té verlegen te zijn, maar er zijn ook veel mensen die vanzelf al tegen je gaan praten (ja ze hebben vaak best veel meegemaakt) en dan voel je je wel op je gemak (; Niet te bang zijn, komt allemaal goed! En je weet idd waarvoor je het doet toch!