Stage ; Langsgaan of mailen?

Hallo meiden,
ik moet een stage gaan regelen voor komend jaar en ik vroeg mij af hoe jullie dat doen? Gaan jullie altijd bij het bedrijf langs of bellen of mailen jullie?

Ik had net namelijk even gebeld maar ik kreeg het antwoord dat ik maar een mail moest sturen. Alleen weet ik niet welke afdelingen ze hebben en daar kon die vrouw geen antwoord op geven. Dus ik dacht dan ga ik morgen wel even langs bij die reisorganisatie… Of is dat raar denken jullie? Ik weet ook niet zo goed wat gebruikelijk is in de reisbranche. Wat zouden jullie doen?

Misschien kan je eerst mailen, en als alles bijna rond is, dan kan je langsgaan, langsgaan vinden de meeste bedrijven toch fijner

Langsgaan, zo weten ze gelijk hoe je eruitziet en hoe gemotiveerd je bent.

Met langs gaan toon je wel initiatief maar sommige bedrijven vinden het inderdaad fijner om eerst via de mail of telefoon wat contact te hebben. Omdat die vrouw heeft aangegeven en mail te sturen zou ik dat eerst gewoon doen.

Mailen. Bij mij op het werk(apotheek) hebben ze echt liever dat je eerst mailt met je cv. Langsgaan heeft geen nut want het enige wat wij dan doen is ons mailadres geven en zeggen dat ze een mail met cv moeten sturen.

Ik zou mailen, ik heb bij mijn vorige stage 50 afwijzingen gehad, dus als je telkens langs zou gaan is dat best wel tijdverspilling vind ik .

Ik zou mailen en in de mail zetten dat je graag eens langskomt om alles toe te lichten. :slightly_smiling_face:

Mailen, meestal wordt t bij een kantoorbaan of iets anders formelers niet gewaardeerd als je zomaar langs komt of belt want daar hebben ze vaak niet ‘even’ tijd voor.

Bij een stage in een winkel oid zou ik het dan misschien wel weer doen.

Langsgaan bij mij op stage heeft geen nut, ik weet 99% zeker dat de receptie echt niet iemand gaat bellen of diegene naar beneden wilt komen.

Ik zou dus mailen.

Als het dicht bij is zou ik langsgaan, anders zou ik bellen. Succes nog!

Sowieso mailen. Meeste vinden dat fijner plus het kost minder tijd.

Bij mijn werk wordt dat echt niet op prijs gesteld. Er is gewoonweg echt geen tijd voor. Bovendien wil onze baas zich eerst een beetje inlezen in iemand(cv, taalgebruik in email etc) voordat er een gesprek plaatsvindt.

Ligt er aan wat voor stage gaat doen.
Bij het bedrijf waar ik stage loop zouden ze je echt heel raar aankijken en niet serieus nemen als je opeens uit het niets langskomt. Beter pas langsgaan als je wordt uitgenodigd. Wel altijd achter een mailtje aanbellen, dat vinden ze vaak wel fijn en dan vergeten ze je ook niet.

Bij mijn type bedrijf word zelfs dat bellen absoluut niet aangeraden en verdwijnt je mail terplekke in de prullenbak :’)
Of dat is wat een keer iemand van personeelszaken vertelde. En dan inderdaad een belletje van: is mijn mail aangekomen en wanneer hoor ik meer? Etc.

Dit ja. Bedrijven krijgen zoveel bagger sollicitaties binnen. Stel je voor dat deze allemaal gewoon langs zouden komen. Dan ben je een vermogen aan tijd en geld kwijt.
Maargoed, er zijn altijd bedrijven die het wel prettig vinden.

Oke daar heb ik echt nog nooit van gehoord en vind ik echt belachelijk haha. Als je een uur later belt is het irritant ja, maar na een week vind ik het alleen maar initiatief tonen en een beetje inzet. Erg raar als je daardoor niet serieus wordt genomen

Ik heb gemaild naar stageplaatsen, dan krijg je vanzelf wel te horen of je wordt uitgenodigd voor een gesprek of niet.

Is het een winkel of een kapperszaak of een horeca gelegenheid dan kan je prima langsgaan. Is het een kantoor-achtig bedrijf of iets waarvoor je diploma’s nodig hebt dan kun je beter mailen.

In de reisbranche zou ik mailen. Ik heb het idee dat er daar heel wat correspondentie via brieven en mail verloopt. Je kunt dan precies laten zien hoe goed je met taal bent.

Ik ging voor een leerbedrijf in de detailhandel bij een Albert Heijn langs, gewoon om te vragen wat de mogelijkheden waren en idd om jezelf te laten zien en promoten. Maar die man was gewoon zo bot, die zei: Je kan beter een brief schrijven naar bedrijven, want je bent net als die vertegenwoordigers, ik heb er geen tijd voor en je hebt ze het liefste zo snel mogelijk de winkel weer uit. Pfff…

Maar wat je wel kan doen is een brief uittypen en die meenemen en die persoonlijk brengen, dan zien ze jou, hebben ze een brief waar ze later de tijd voor kunnen nemen.