Stage jacht.

hallo,

ik ben hard bezig met stagejacht.
nu wil ik het een en ander gaan bellen.
maar hoe hou ik eigenlijk een goed verkooppraatje? ’
iemand tips?

ik wil beginnen met me eigen voor te stellen.
en daarna wil ik iets overbrengen van dat het me erg leuk lijkt als ik daar zou kunnen stage lopen.
ik krijg het alleen niet goed geformuleerd.

waar wil je stage lopen

Mijn ervaring is dat je beter naar een bedrijf toe kunt gaan in plaats van te bellen. Dan hebben ze tenminste al een betere indruk van je en zien ze gelijk wat voor iemand je bent.

Weet je al waar je wilt gaan stage lopen dan? En weet je dan ook al of ze wel mensen voor een stage aannemen? Het is nogal onlogisch als je gaat bellen, een heel woordenboek aan informatie over jezelf geeft en dan al gelijk begint met “het lijkt me super leuk om stage te gaan lopen bij jullie”. (natuurlijk moet het wat netter dan duh)

Ik ben nu ook hard op zoek. Ik moet vanaf februari stage lopen in het buitenland, maar ik heb nog niets. Kutkutkut

Licht eraan wat voor bedrijf het is, bij de ene kan je beter bellen en de andere beter langskomen. Ik zeg meestal; Hallo met (voor+achternaam), ik volg de opleidig … en ben op zoek naar een stageplaats.

Of je stuurt gelijk een hele goede brief. ik hou meer van brieven sturen dan bellen en langsgaan want dat vind ik altijd eng… :blush: en ik moet voor volgende week nog een stageplek…

succes meid!

ah ik moet vanaf de herfst vakantie stage lopen bij een drogisterij…
En nu wil ik daar vanmiddag heen gaan alleen weet ik dan niet wat ik moet zeggen enzo : ( nu durf ik er niet heen te gaan :’)

Help ? :’)

moet de school dat niet regelen??
want wij krijgen een maatschappelijke stage, en dat regelt de school.

stel jezelf voor, en vertel over je opleiding, en dan of je daar stage kan/mag lopen.