Stage in ziekenhuis

Ik doe momenteel mijn stage als secretaresse in een ziekenhuis!
Nu heb ik de opdracht gekregen het volgende probleem op te lossen:
Patiënten komen vaak veel te vroeg voor de consultatie. Soms wel 1 à 2 uur te vroeg.
Hoe kan dit opgelost worden?
Momenteel worden patiënten weggestuurd en mogen ze pas een kwartier voor hun afspraak terug komen, maar dit is volgens mij niet de ideale oplossing.

Heeft er iemand ideeën die mij kunnen helpen? Of weten jullie hoe dit in andere ziekenhuizen wordt aangepakt?

^ doen de patiënten niks mee. Komen alsnog te vroeg.

Ik loop zelf ook stage in een ziekenhuis, dan wel als verpleegkundige op een verpleegafdeling… maar ik weet hoe het bij de poli gaat. Er zijn aparte ruimtes in het ziekenhuis. Patiënten moeten zich eerst aanmelden bij een balie, voordat ze naar de afspraak kunnen. Bij de balie wordt de afspraak gecheckt, en als mensen echt te vroeg zijn worden ze niet doorgestuurd naar de poli, maar dienen ze gewoon te wachten. De patiënten kunnen ook niet zo maar de poli binnen lopen. Er zit als het ware van de buitenkant een soort slot op, (medewerkers kunnen met een pasje naar binnen, patiënten die er wel al zitten kunnen ten alle tijd weer naar ‘buiten’). Wat mij betreft ideaal. Geen patiënten die er al 3 kwartier van te voren zitten.

Dat is wel een goede oplossing!
Maar hoe komen de patiënten die op tijd zijn dan binnen als de deur op slot is?
Op de afdeling waar ik stage doe kan iedereen zomaar binnen en buiten lopen.

Degene die aan de balie zit, drukt dan op een knopje zodat de schuifdeur opengaat.

Patiënten worden persoonlijk gehaald.

Ik heb ook stage als secretaresse in een ziekenhuis gelopen, dit probleem herken in.
Mocht een patiënt 1 à 2 uur te vroeg komen ging ik in de agenda kijken waarbij de patiënt een consult had. Wanneer er een gat in de agenda ging ik met die arts overleggen, vaak kon die patiënt wel in dat gat terecht.
Indien er geen ruimte/tijd/geen zin was meldde ik dat aan de patiënt met het voorstel om koffie of thee te gaan drinken in het restaurant. Meestal kwamen ze dan na een uur wel terug.

Natuurlijk verschilt het per ziekenhuis en afdeling.

Vraag van buitenaf, maar waarom komen mensen zo vroeg? Mijn arts heeft vaak uitloop en soms tot een uur. En dat vind ik echt verschrikkelijk, zolang wachten… Ik zou dus nooit eerder dan een kwartier voor de afspraak er zijn…

Ja dat vroeg ik me ook al af, mijne zijn ook vrijwel nooit op tijd.

Ik denk omdat patiënten dan denken dat ze vroeger zullen kunnen binnengaan.

Ik ben zelf vaak ook vroeg(niet een uur hoor meestal 20 minuutjes , maar ik ben ook een keer 40 minuten te vroeg geweest) omdat ik er een ongelofelijke hekel aan heb om ergens te laat te komen. Ik ga met het ov naar het ziekenhuis en ik neem dan altijd wat ruimer de tijd aangezien je nooit echt op het ov kan vertrouwen. Ik ben liever wat te vroeg dan te laat.

Tuurlijk, snap ik. Dat heb ik ook. Maar dan vind ik een uur toch echt ruim :stuck_out_tongue: Als het nou af en toe zou gebeuren, kan ik het begrijpen. Maar zo te lezen gebeurd het heel veel, vandaar dat ik me dat afvroeg.

Woow, een uur te vroeg is lang! Zal ik nooit doen. Als ik me een uur te vroeg aankom weet ik zeker dat ze me raar aan zullen kijken. Mensen komen gewoon op tijd/iets te vroeg. Kun je ze niet naar een restaurant in het ziekenhuis sturen ofzo?