stage in St.Petersburg

Zijn er toevallig meiden op girlscene die iemand kennen die verblijft in St.Petersburg (Rusland)? Ik zelf ga namelijk waarschijnlijk één jaar in Rusland stage lopen, in mijn eentje. Het is via mijn studie geregeld alleen ik moet zelf wel achter de kosten gaan van onderhoud en huisvesting.
Of misschien zijn er wel andere mensen die ervaring hebben met stage in het buitenland, wat zijn de punten waar je op moet letten en ga zo maar door. Ook vroeg ik mezelf af hoe het zit met visum, inkomen van o.a studiefinanciering en eventuele andere beurzen.

Zelf ben ik me heel bewust van het feit dat het lang is en je mensen gaat missen, dat je niet zomaar de tv aan kan zetten alles is Russisch. Ook over geld is nagedacht, ben al een ruime poos aan het sparen om zo de boel te kunnen betalen. Overigens, mijn stage is een fotografie stage. Ik loop dan mee met een Russische fotograaf of een fotograaf die werkzaam is in Rusland.

Iemand ervaring? :grin:

Wauww dat lijkt me wel echt heeeel erg vet :astonished:
Ik heb zelf geen ervaring met een stage in het buitenland, mijn zus heeft wel een x een halfjaar in het buitenland gestudeerd, ik weet alleen niet precies hoe zij het allemaal had geregeld. Volgens mij deels via school, maar huisvesting en alles had zij pas geregeld toen ze daar was. Ook reisde zij samen met een meisje uit Nederland.
Misschien kan je via je studie wel vragen of er toevallig meerdere mensen in Sint Petersburg rond die tijd zitten of die er hebben gezeten? Dat je aan die mensen wat informatie zou kunnen vragen? Verder voor visum en alles kan je ook kijken op het Ministerie van Buitenlandse zaken…
Veel succes & veel plezier!

Ik heb dus rond gekeken en ik wil goed geïnformeerd me pas melden bij het stage bureau in mijn school haha. Om zo te laten zien dat ik er ook de nodige tijd aan besteed omdat het natuurlijk pas volgend jaar is en ik perse deze stage wil haha. Plus ook het feit dat ik mezelf goed wil voorbereiden! Dus ik dacht, misschien weet iemand hier wel meer! Haha, bedankt voor de reacties

uhm. ik weet niet zeker of ik iemand ken die in st petersburg woont. wel in moscouw of in een andere stad. ben zelf russisch :stuck_out_tongue:, zo goed van je dat je stage gaat lopen in russia :grinning: