Stage in Shanghai

Hi iedereen!

Vanaf februari ga ik stage lopen in Shanghai. Maar nu vroeg ik me of wat je ervaring is, plekken om te bezoeken.
En hoe je dat gedaan hebt met accomodatie, metro en het eten. En misschien welke vpn je gebruikt hebt?

sharing is caring haha!

Groetjes!

Kan in dit topic:
http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html

Wat leuk, in Shanghai!
Ik ben daar twee keer geweest, echt een hele leuke stad.
Ik ken de stad niet zo goed. Maar wat algemene adviezen:

• Over VPN: Ik had meerdere in mijn telefoon staan. Paar jaar geleden gebruikte ik Onavo, maar ik weet niet of die nog steeds werkt. Ark VPN werkte prima afgelopen zomer. De rest weet ik niet meer eigenlijk… Maar voordat je vertrekt, zet maar alvast meerdere op jouw mobiel. Je mag ze een voor een uitproberen in China xD En verwijder ze niet meteen als ze niet werken, want een app kan toch wel af en toe niet goed werken. Loop je stage bij een internationale bedrijf? Dan hebben de mensen daar wel veel ervaringen denk ik. Als je daar bent kun je gewoon aan mensen vragen hoe ze ‘climb the wall’ (great firewall natuurlijk), er bestaan echt veel mogelijkheden :sunglasses: .Maar ja… vraag liever aan mensen die je goed kent…Niet zo snel aan de politieagenten of mensen die in de regering werken…(docenten het liefst ook niet…als je ze niet goed kent)
    Om eerlijk te zijn had ik weinig behoefte aan VPN toen ik in China was. Want whatsapp werkt ook prima in China (tenminste afgelopen zomer werkte het prima). Ohja, in China gebruiken ze meestal wechat ipv whatsapp. Je kan die app alvast uitproberen.

• Neem overal zakdoekjes mee, OVERAL, stop altijd een of twee pakjes in jou tas.

• Sta vroeg op, koop jouw ontbijt buiten. Geniet van de ontbijtcultuur :slightly_smiling_face:

• Probeer andere gerechten uit dan foe yong hai…Ook al is de kans dat je foe yong hai ziet in de menu gering. Durf uit te proberen, maar zeg vooral als je gaat bestellen dingen die je ECHT niet willen eten. Zoals ingewanden van dieren of vreemde dieren. In Shanghai eten ze veel te zoet naar mijn mening, maar je hebt daar natuurlijk cuisine uit hele China…

Alvast veel plezier! Als je vragen hebt stel ze maar gerust.

Oh dank je wel! Ik ga dan meerdere vpn proberen!
Jaa ik weet dat ze WeChat gebruiken. Ik ga zeker het ontbijt cultuur proberen thanks!