stage in het buitenland

heeyy!

Ik doe de opleding (s)pw3 (sociaal pedagogische werkster) voor leidster in een kinderdagverblijf en ik zit nu in het 2e jaar. In de 3e mag ik gaan stage lopen in het buitenland en in het begin zag ik dat helemaal zitten. Veel vriendinnen uit mijn klas zijn ook van plan om te gaan en zijn ook echt al allemaal dingen aan het regelen!
Iedereen vind het natuurlijk heel spannend, maar mij lijkt het heel eng maar ook zo’n goede ervaring!
Het gaat om 2 maanden, van september tot november in curacao.
de leidsters werken daar alleen in de ochtenden en in de middagen ben je vrij, dan kan je schoolopdrachten inhalen.
wat zou jij doen als je de kans kreeg, wel of niet doen? ( als je in nl blijft loop je 3 dagen in de week stage en 2 dagen in de week naar school).
heb je ervaring of ken je iemand die ook in het buitenland is gaan stagelopen?

xx

Jaaaa doen! Haha, hele goede ervaring. Ik heb het ook gedaan, 2 maanden. Het is best eng, maar ook heel erg leuk :grinning:

haha oke! en waar ging jij stage lopen?

mijn vriend moet 3 maanden stage gaan lopen in het buitenland! nog erger!!

Curacao is toch vet mooi! Ik denk dat je er ook heel veel van leert! Echt een goede ervaring al is het misschien eerst even eng
Ik kan over 2 jaar op stage maar het is 10 maanden dus ik blijf in Nederland, vind 10 maanden echt veel te lang…

Hoi

Ik zou het zeker doen! Ik zit op de PABO en ik moest dan geen stage lopen, maar onderzoek doen op scholen. Ik ben ook naar Curacao geweest en het was echt supervet, zou zo nog een keer gaan :slightly_smiling_face:

Super! Echt zeker doen!

uuup!

DOEN!

Ik zit nu in het buitenland, op mijn eigen houtje, en het is nog steeds wennen, maar ik had zelf niet meteen vanuit de middelbare doorgewild naar uni :slightly_smiling_face:

Het is maar twee maanden, dat is net lang genoeg om te settelen, niet om heimwee te krijgen ofzo :wink:
En natuurlijk is het spannend, maar als het via je opleiding gaat neem ik aan dat al heel veel via je opleiding geregeld wordt!

Ik zou het gewoon doen :wink:

zeeeker doen!!
ik zit nu sinds augustus in amerika en ik blijf hier tot eind mei.
en 't is zoo’n ervaring om alleen in 't buitenland te zitten, je leert zoveel.
en 2 maanden zijn zo voorbij!

Finland :relieved:

ik zou het zeker doen! zie je ook meteen wat van de wereld, het verbreedt je horizon. Ga zelf vanavond naar een info avond over stages in het buitenland, maar met mijn opleiding(geneeskunde) kan ik zoveel stages als ik wil lopen, ook gewoon in de vakantie, ipv op vakantie gaan.

Ik zou het doen,
Curaçou is ook een heel mooi eiland!
En het zou mij ook een hele leuke ervaring lijken

doendoendoen!
Ik zit nu pas in mijn eerste jaar van HBO verpleegkunde, maar ik heb altijd gezegd dat ik met mijn grote stage in 't derde jaar zeker naar het buitenland ga! Je krijgt hierdoor ook veel meer levenservaring enzo vind ik, en het lijkt me ook gewoon super tof!

ik wil ook het liefst naar Curacao, maar Afrika lijkt me ook heel vet. maarja ik heb nog dik 2 jaar om daar over na te denken;)

ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest:)

Ik ga 1 juni voor 5 maanden naar Lanzarote, dus ben erg benieuwd!

Ik zou het ook heel graag willen en met mijn toekomstige studie kan het ook.
Ik heb nu alleen al best lang een vriend en het lijkt me vervelend als onze relatie stuk loopt omdat ik dan een half jaar in het buitenland ben.

Mijn vriend is ook een hele tijd weg geweest naar Aruba, dat was voor 4maanden. Het is natuurlijk vervelend(vooral ook met bellen want er is een tijdsverschil!) Maar je komt denk ik alleen maar sterker terug in je relatie! Als jullie zo’n lange tijd zonder elkaar zijn en dat gaat goed, dan kunnen jullie al heel veel aan;) Als de relatie wel stukloopt, dan was het de relatie ook niet waard! Ik bedoel als jullie gevoelens voor elkaar sterk genoeg zijn heb je ook geen behoefte aan een ander!

[fgcolor=#FF0335]♥[/fgcolor]

dubbelpost

Precies hetzelfde heb ik! Het is echt een droom van mij om stage te lopen in the USA maar omdat ik 3 jaar samen ben met mijn vriend, die ik tevens zeker 3x per week zie, durf ik eigenlijk niet. Ben zo bang dat het niet stand houdt en wil em echt niet kwijt! Dilemma! Maar 2 maanden zou ik nog wel vol houden! Dus echt, doen!