Stage in het buitenland

Hey meiden,

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met stages in het buitenland? Of misschien iemand die naar het buitenland wil gaan voor stage/studie?

Ik zou namelijk heel graag willen weten hoe het zit met bijvoorbeeld de stagebemiddelingsbureau’s. Of waar hebben jullie stage gelopen? Hoe ben je daar terechtgekomen? Ik zou het echt heel fijn vinden als je jouw ervaringen deelt. Dit jaar moet ik namelijk (zes maanden) naar het buitenland en omdat het allemaal erg nieuw is voor mij, hoop ik dat iemand mij iets wijzer kan maken.

Heel erg bedankt alvast! :grinning:

Hey, ik heb het zelf niet gedaan maar bij ons op school werden er stages in het buitenland aangeboden. Daarnaast waren er mensen die bemiddelingsbureaus inschakelden en daaruit een stage haalden.

Ik ga dit jaar stage lopen in het buitenland, heb het geregeld via een Nederlandse organisatie. Wel iets duurder (al vond ik het reuze meevallen) maar ik vind het fijn dat ik nog ergens op kan terugvallen mocht het daar niet helemaal goed gaan. Ik zit ook in een derdewereldland dus dan is het zeker wel fijn als alles gewoon oké geregeld is.

Er is een groot algemeen topic waar je heel veel informatie kunt vinden =)
Ik heb mijn buitenlandse stages zelf geregeld omdat mijn school er niets aan deed.