Stage in het buitenland

Hallo meiden!

Ik ben 18 jaar en ik ben extreem geïnteresseerd in een stage in Australië. Ik studeer toerisme aan het HBO en zit nu in mijn tweede jaar. Het is de bedoeling dat je als kandidaat een motivatie schrijft van minimaal 10 en maximaal 15 regels. Nu kreeg ik afgelopen week te horen dat mijn CV te oppervlakkig was… Ik kom namelijk van de HAVO af en ben daarna gelijk naar het HBO gegaan. Ik heb een aantal horecabaantjes gehad, maar meer niet. Ook heb ik helemaal nog geen stage ervaring. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik weet wel waar mijn kwaliteiten liggen, maar ik kan me op dit moment niet echt onderscheiden van de rest met een unieke skill ofzo :hammer:.

Tips zijn welkom!

Oh jammer, die afwijzing. Weet je wat de rest heeft aan interessante dingen? Misschien kan je een taalcursus Engels volgen bijvoorbeeld, zodat je je daar goed verstaanbaar kan maken. En dat op je CV zetten. Of met een vrijwilligersreis meegaan naar het buitenland. Of lid worden van een studentencommissie ofzo, zodat je je doorzettingsvermogen laat zien.

Om nog op een vrijwilligersreis te gaan is te kort dag. Ik ga namelijk in februari al op stage. Mijn Engels is naar mijn mening erg goed, dus een cursus zal niet nodig zijn…

ik zit ook op een opleiding toerisme en moet rond mei een half jaar op stage. wij leren met engels een motivatiebrief en CV te maken. jullie niet?

Dat leren we wel, maar dat is ook niet het probleem. Ik weet hoe ik een CV en motivatie moet schrijven, wat mijn kwaliteiten en vaardigheden zijn, maar niet hoe ik er ‘‘uit spring’’. Hoe zouden jullie een motivatiebrief schrijven waarvan je weet dat ze je aannemen, zonder dat je een uniek onderscheidingsvermogen ofzo hebt.

Ik weet inderdaad duidelijk hoe ik een motivatie en CV moet schrijven. Verder weet ik ook hoe ik een vaardigheid of eigenschap moet onderbouwen. Maar het probleem is dat ik nou niet echt de bepaalde unieke, geweldige vaardigheden of ervaringen heb die mij onderscheidend maken van een ander.
Ik kan je bijvoorbeeld vertellen dat ik nauwkeurig werk en hoe dat zo komt, maar deze eigenschappen hebben meerdere mensen. Wat ik probeer te zeggen is dat er meiden en jongens bij mij op school zitten die bij wijze van spreken een lijstje hebben van gave dingen die zij hebben gedaan. Denk aan rondreizen begeleiden in het buitenland etc. of Chinees kunnen praten. Ik zeg maar wat :wink:

Hoe kan ik, zonder dat ik bepaalde unieke eigenschappen/ervaringen mezelf toch goed presenteren in een brief?

Een cursus Chinees doen