Stage in Amerika

Haiii,

Ik liep vorig jaar al met het idee om na de middelbare school een tussenjaar te gaan doen in Engeland.
Dat is er niet van gekomen en ben gewoon met een opleiding gestart… nu begin het toch allemaal weer te kriebelen en wil ik graag stage lopen in Amerika…
Zijn er soms meiden hier die dit gaan doen/hebben gedaan?
Zo ja, hoe heb je een stageplek gevonden die op je opleiding aansluit?
Hoe reageerde je familie/vrienden hierop?
Is het allemaal goed te regelen met school etc?

alvast bedaaankt!

Dat hangt heel erg af van de opleiding die je doet. Bij mijn opleiding kunnen we stage lopen in allerlei verschillende landen.
Dat zou je bij de opleiding na moeten vragen hoe dat dat geregeld is bij jouw opleiding

Ligt echt aan je opleiding, bij mijn opleiding moest je namelijk verplicht naar een land waar Nederlands werd gesproken. Dus vraag het na bij je opleiding :slightly_smiling_face: Als je de kans hebt, DOEN!

Als ik jou was, zou ik eerder je minor in het buitenland gaan doen. Dit omdat je dan sneller mensen leert kennen dan wanneer je stageloopt. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Ik zeg doen! Ik ga volgend jaar naar Australië/Nieuw Zeeland (afhankelijk van waar bemiddelingsbureau een plek vindt). Het is een kans die je niet vaak krijgt en ik ben van mening dat het heel goed is voor je persoonlijke én professionele ontwikkeling. Ik kan je helaas (nog) niet helpen met ervaringen, maar van de mensen om mij heen die gegaan zijn, weet ik dat zij het een grote aanrader vinden!