stage... gespreksonderwerpen

Hallo,

Ik loop sinds maandag mijn eerste stage op het hbo. De stage duurt 11 weken, is fulltime en is een orientatiestage. Ik vind het zelf moeilijk om gesprekken te beginnen of mezelf te mengen in gesprekken. Ik zit 8 uur per dag op kantoor en is het dus ‘normaal’ om iets van je te laten horen. ik heb de afgelopen dagen wel veel vragen gesteld aan mijn stage begeleider zelf. Maar gesprekken met mede collega’s of zelfs met mijn stagebegeleider heb ik nog niet echt gehad. Heeft iemand misschien tips waar ik het over kan hebben of hoe ik het gesprek zou kunnen starten? Het zijn veelal mensen die boven de 40 zijn. dus heel veel raakvlakken over bijvoorbeeld hobbys is er ook niet echt.

Tsja, lastig, misschien kun je elkaar eerst beter leren kennen door te vragen hoe ze wonen oid of zou dat te persoonlijk zijn? Of ze kinderen hebben?
Of iets over jezelf, vragen wat voor opleiding zij hebben gedaan? :cold_sweat:

Dat is inderdaad lastig. Ik zou proberen om het redelijk algemeen te houden, dus op vrijdag bijvoorbeeld te vragen wat ze in het weekend gaat doen en maandag bijvoorbeeld hoe het weekend was.

Dit probleem heb ik ook op het werk. Doordeweeks werk ik met volwassenen rond de 30-50 jaar. Gewoon een beetje praten over iets actueels wat in de krant staat of wat op tv was. Vragen na het weekend of de vakantie?

Herkenbaar, maar ik laat hun gewoon praten. En meestal praten ze wel met elkaar. Ik merk het iig niet als storend als ik niets vraag, er staat ook muziekje op dus het is niet awkward stil de hele tijd.