Stage en bijbaantje?

Hoi meiden ik lees al een tijdje mee, en heb nu een vraag.

Binnenkort ga ik beginnen aan stage, dit zal ongeveer 32-35 uur per week zijn + een hele dag terug naar school.
Heeft iemand ervaring met stagelopen terwijl je ook nog een bijbaantje hebt van 6-12 uur?

Het kan bij mijn stage ook zo zijn dat ik in de kerstvakantie zal moeten werken of een keer op zaterdag/zondag of in avonden.

graag wil ik mijn bijbaantje wel houden maar ik weet niet of ik hier dan tijd voor heb, en of ik vaak zal moeten afzeggen omdat ik alsnog op mijn stageplek moet werken.

Heeft er iemand tips voor mij? :slightly_smiling_face:

(Oh ja ik ben 21, dus snel even een ander bijbaantje zoeken na de stage is misschien wat lastiger…ze vinden je al snel te oud voor in een supermarkt bijvoorbeeld.)

Ik heb vorig jaar ook een heel jaar stage moeten lopen, toen heb ik gewoon mijn bijbaantje gehouden, het ligt er natuurlijk wel aan wat voor werk je doet en hoeveel je werkt, maar bij mij was het wel te combineren. Ik doe vakkenvullen bij de supermarkt, en ik werk dan twee avonden in de week en moest dan altijd om half 8 beginnen dus dat was nog te doen.

Ik heb ook elke week 17,5 uur stage gelopen, en dan op vrijdagaaf en zaterdag (8 tot 5) werken. En dan een paar weken 32 uur + die 2 dagen in het weekend. Ik vond het eigenlijk wel te doen.

ik zou zeggen probeer het uit, je merkt vanzelf wel of het werkt of niet.
en als het niet lukt kan je misschien overleggen om in het weekend/vakanties te werken? en als dat niet kan zou ik kiezen voor je opleiding en je bijbaan opzeggen. een diploma is wel wat belangrijker. maar aan de andere kant moet je ook je dagelijkste kosten betalen…

Oke thanks voor de reacties! hoop dat mijn bijbaantje een beetje flexibel wil zijn. Leuk om te horen dat het wel lukt bij sommigen. :slightly_smiling_face: