Stage / buitenlandse stage

Hey meiden,

ik zit nu in het tweede jaar van de Hogeschool en volgend jaar moet ik stage lopen, van september tot januari. Ik heb nog zat tijd om te beslissen, maar ik wil dit graag gekozen hebben en iets hebben om naar uit te kijken. Wat vinden jullie voor- of nadelen van een stage in het buitenland? Ik wil graag ervaringen horen. Kies ik voor een land dat wellicht voor de hand ligt, zoals Engeland? Of ga ik juist voor iets spannends en nieuws zoals IJsland? Hoe zijn jullie aan je stageplek gekomen?

Deze beginpost is nogal rommelig, maar ik ben gewoon erg nieuwsgierig. Het lijkt mij een avontuur om naar het buitenland te gaan, maar verkleint dit niet mijn kansen op de Nederlandse markt? Ik studeer overigens Communicatie.

Er is een topic hiervoor waar je ongetwijfeld meer kunt vinden: http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.msg276078855.html#new

Maargoed, deze ie nog niet gesloten dus hier mijn verhaal; ik heb 2x in het buitenland stage gelopen waarvan 1x in Zuid Amerika. Ik was er eerder geweest en wilde er dolgraag voor een langere periode heen. Ik denk altijd: Spanje (oid) kan ik altijd nog makkelijk heen, dus waarom zou ik daarvoor kiezen als ik ook verder weg kan of naar een land waar je niet zo snel heen zou gaan. Een onbekend en- of ver land bied voor mij persoonlijk veel meer uitdaging.

Nadelen aan een buitenlandse stage heb ik niet ondervonden. Ze zijn er wel uiteraard; je kunt bijvoorbeeld niet even zo naar huis als je heimwee hebt. Ook ben je compleet op jezelf aangewezen dus dat moet je wel kunnen handelen of ieder geval willen.

Hoe ik aan mijn stage ben gekomen, internet, haha! School deed geen hol omdat ze het land niet kende en ik er in eerste instantie niet heen mocht. 3 maanden en 10talen motivatiebrieven verder mocht ik er eindelijk heen. Sowieso regel ik het altijd liever zelf maar als het goed is heeft elke school wel iemand die je daarmee kan helpen.