stage brief

hee meiden,
voor mijn stage op school wil ik solliciteren op mijn oude basisschool, en ik vroeg me af of jullie nog wat tips kunnen geven voor mijn brief!
(bepaalde gegevens zijn vervangen door … omdt dit een anoniemaccount is haha)

Geachte heer/mevrouw,

Voor mijn eerste leerjaar op mijn opleiding hbo Pedagogiek op Hogeschool Rotterdam moet ik 90 uur stage lopen. Dit is een stage zonder begeleider, een snuffelstage. De stage periode is vanaf de 2e week van februari tot begin juni. Ik zou of een dagdeel of 2 dagdelen stage kunnen lopen. De dagen die hier waarschijnlijk voor beschikbaar zijn, zijn donderdag middag en vrijdag.

Het leek me erg leuk om op basisschool de Notenbalk terecht te kunnen komen in groep 1 of 2. Dit onder andere, omdat ik zelf op de Notenbalk heb gezeten en de basisschool mij erg aanspreekt om stage te lopen. Omdat ik al bekend ben met de school en de school in mijn ogen een ontzettend positieve uitstraling heeft, hoop ik dat er plek voor is. In mijn stage periode kan ik meekijken in de lessen, kinderen observeren en misschien een kleine (sociale) test doen met de kinderen als dit mogelijk is.

Om voor de rest nog wat extra’s over mezelf te vertellen: Ik heet …, ben geboren op … (17 jaar) en doe nu met veel enthousiasme mijn opleiding hbo Pedagogiek. Verder zijn dingen waar ik gek op ben: psychologie, kinderen, tekenen, dansen, fitnessen en citaten.

Ik hoop snel wat van u te horen.

Met vriendelijke groet,

(en hier onder nog wat extra gegevens)

wat vinden jullie van deze brief en wat kan er nog verbeterd worden? :slightly_smiling_face:
alvast bedankt!

Ik denk dat die persoonlijke dingen (je hobbies enzo) niet nodig zijn. Je kan wel vermelden dat je het leuk vindt om met kinderen om te gaan en je psychologie leuk vindt, aangezien dat enigszins relevant is voor je stage.

Daarnaast is het misschien een goed idee om verzoek te doen voor een afspraak met de directeur (of iemand anders die over dit soort zaken gaat) om het persoonlijk te bespreken. De mensen van die school zullen je eerst willen ontmoeten en zien wat voor een persoon jij bent, voordat ze je een stage aanbieden.

Succes!