Staatsexamen wiskunde, iemand ervaring?

Ik wil graag een studie switch maken naar Economie of econometrie, alleen ik heb niet de juiste wiskunde eis.
Ik was op de middelbare school altijd wel erg goed in economie en wiskunde, alleen was dit op havo.
Voor deze studies heb ik wiskunde b op vwo nodig…

Nu wil ik graag een staatsexamen/deelcertificaat halen hiervoor, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind het zelf studeren ook nog best lastig, maar ik kan geen cursussen (niet online) vinden hiervoor.
Is het te doen als ik er nu nog mee begin?

Via de NHA kan je gewoon een cursus wiskunde vwo kopen, als je hard door werkt moet het lukken. Alleen moet je wel rekening houden dat je je voor 31 december in moet schrijven voor het staatsexamen.

Ik zou als je zoiets doet echt een samengevat-bundel aanschaffen. Dat heeft mij door mijn eindexamens geslagen.

En oefenexamens maken!

Wat voor wiskunde heb je op de havo gehad? Tegenwoordig zijn er gelukkig veel websites die je kunnen helpen met het begrijpen van wiskunde en calculus. Denk hierbij aan Khan academie en Wolfram Alpha/Symbolab. De studie econometrie is wel een wiskunde zware studie (gok dat ongeveer 75% van de studie pure wiskunde is) maar als je gemotiveerd bent en doelen stelt is het niet onmogelijk :slightly_smiling_face: