Staat er een leeftijd op seks?

staat er VOOR JULLIE een leeftijd op seks
(we kennen allemaal de wetten wel maar ik wil weten hoe jullie erover denken!)

mijn mening is, seks kan op elke leeftijd zolang je er helemaal klaar voor bent!

in wet is dat wel zeker als met jongen die ouder dan jou is
bijvoorbeeld jij ben 14 hij is 18 is dat strafbaar.
als jij volwassen bent hij is ouder maakt niet veel uit.

Op elke leeftijd? Náh…

Mensen komen op een gegeven moment in leeftijdsfase waarbij ze mee willen en gaan lopen, hierbij maken ze verkeerde keuzes waarvan ze later spijt krijgen.
Ik denk dat vanaf 16 jaar wel een mooie leeftijd is.

Ik denk dat hier trouwens al een topic over was?

Technisch gezien natuurlijk niet, maar ik vind het oprecht naar dat er meisjes van 12/13 al ontmaagd zijn. Hoe hard ze ook claimen dat ze er klaar voor zijn, ik geloof ze niet. Bah.

Oh, geen idee, heb ze nog niet allemaal gelezen
mijn excuses

Volgens mij staat in de wet vanaf 16.

Als er minder taboe zou zijn over seks, zou je het dan vlugger doen?

Nee.

Ik geloof niet dat er een leeftijd bestaat om seks te hebben, maar wel dat je aan een soort ‘voorwaarden’ moet voldoen, zoals:

• Weten wat seks inhoudt
  • Genoeg kennis hebben van voorbehoedsmiddelen
  • Een vaste partner hebben die jij vertrouwt (ja noem me maar ouderwets, maar voor mij is seks nog iets wat je doet met je vaste partner)
  • Je zelf vertrouwen

En zo nog wel wat dingetjes.

Vaste partner die je vertrouwt vind ik toch niet zo ouderwets …
bij seks is het toch wel belangrijk dat je elkaar vertrouwt en op je gemak voelt, anders trekt het op niks!
ik vind jouw puntjes super, ongeveer alles wat ik in gedachte heb;)

^ ik ben het daar ook mee eens.
Maar er zijn wel al 100 topics over dit onderwerp

Je mag toch gewoon zelf weten wanneer je seks wilt hebben.
Als je maar genoeg weet over de mogelijke gevolgen ervan. (zwangerschap, soa, spijt?)

Maar hier zijn idd al 100000 topics over.

Hebben we hier niet al genoeg topics over,

maar dat werd dus al gezegd.

Idd, gefeliciteerd met topic nummer 827272903.

Iedereen denkt er anders over dus wat wil je nou überhaupt verder nog horen.

Misschien klinkt het raar uit mijn mond, maar nee, er staat volgens mij niet echt een vaste leeftijd op seks. Wel vind ik dat als je jonger bent dan 16, dat het dan te vroeg is, hoe volwassen je jezelf ook claimt.

da’s alleen als hij boven de 18 is.

Nou de relatie die mijn vriendin heeft met haar ‘vriend’ vind ik niet gepast. Dan valt 14 jaar met 18 jaar nog wel mee…

Waarom zou er een leeftijd op moeten staan? Dat vind ik onzin.
Onder de veertien vind ik ook wel een béétje onzinnig, maar vanaf veertien boeit het niet zoveel. Er zijn zóveel meiden (ook hier) die er al op hun veertiende mee begonnen zijn.

hoeveel jaar schillen zij dan?

Nou voor mij is er toch wel een grens ja.

Ik vind 13 en 14 te jong, moet er niet aan denken dat mijn dochter later op zo’n leeftijd al seks heeft.
Ik ben het ook eens met Snijboon, sommige meiden hier weten niet eens HOE ze zwanger kunnen raken, HOE voorbehoedsmiddelen werken, WAT veilig vrijen is en wat niet, HOE de pil werkt, HOE ze seks moeten hebben.
Als ze dat nou eens eerst allemaal weten, dan ben je er denk ik pas echt klaar voor. En het moet goed voelen natuurlijk.