Sta ik er wel goed voor??

Heeyy, ik zit in 3gymnasium en mijn cijfers zijn niet al te best:

• Nederlands: 5,7
  • Engels: 5,6
  • Wiskunde: 5,3
    - Frans: 8,5
  • Duits: 7,0
  • Latijn: 6,6
  • Grieks: 8,6
  • Geschiedenis: 5,6
  • Aardrijkskunde: 6,6
  • Economie: 7,4
  • Natuurkunde: 6,6
  • Scheikunde: 5,3
  • Biologie: 5,9
  • Lichamelijke Opvoeding: 5,9
  • Kunst: 6,9

Zoals je ziet, sta ik voor 2 vakken een onvoldoende. Ik doe dan ook elke keer me best om te leren. Ik leer dan ook, maar zodra ik het proefwerk zie, krijg ik vragen die ik helemaal niet geleerd heb. Dit heb ik vooral met de exacte vakken, zoals natuur-, schei- en wiskunde. Voor de taalvakken sta ik dan weer heel goed. Zelf heb ik wiskundebijles maar ook dat helpt niet meer, tijdens de uitleg snap ik alles, en ook bij het werken, maar op het proefwerk snap ik al die sommen niet meer. Help!

Zoals ik zie sta je voor wiskunde en chemie een onvoldoende. Meestal zijn het met dat soort vakken wel vaak dezelfde opdrachten, maar dan met andere cijfers.
Krijg je de toetsen ook in te zien? Probeer ook dingen te herkennen op de toetsen. Tsja, voor de rest is het vooral veel oefenen.
Je staat gelukkig (nog) geen diepe onvoldoendes en met dit rapport zou je gewoon overgaan. En je compenseert die punten met de twee 8en die je staat

Een 5,6 en 5,7 voor Engels en Nederlands vind ik anders niet heel goed hoor. Als ik jou was zou ik ook veel aandacht aan deze vakken schenken, door één slecht cijfer kunnen dit al onvoldoendes worden.

ff

Dankjewel! Zal dit trucje ook gebruiken!!

De cijfers zijn niet denderend. Ook al zijn het maar twee onvoldoendes (waaronder wiskunde), sta je op de overige twee kernvakken nog maar net voldoende. Hoeft maar één slechte dag te zijn en je staat onvoldoende. (Dus die zin ‘‘voor de taalvakken sta ik dan wel weer heel goed’’ klopt niet helemaal…’’). Waar het bij wiskunde en natuurkunde om gaat is inzicht, en dus zijn de vragen op het proefwerk vaak inderdaad net even iets anders dan hoe je geoefend hebt. Maar ook hierin zijn genoeg oefenopgaven te vinden, filmpjes op YouTube, en anders kan de docent hierin ook altijd tips geven.

Vraag aan je docent of hij een oefentoets heeft.
Je staat namelijk voor de vakken waarbij je alles goed moet snappen wat minder goed.
Ik heb ook aan het begin moeite gehad met deze vakken.
Tot ik ben gaan leren hoe ik dit het beste kan aanpakken.

-Kijk goed wat voor soort opdrachten je oefent tijdens het huiswerk.
-Houd je huiswerk goed bij
-Houd bij waar het fout gaat, ga niet gummen maar verbeter jezelf met een andere kleur pen. Hierdoor zie je nog wat je fout deed en tegelijk hoe je het wel moet aanpakken. Hierdoor maak je niet zelfde fouten op je toetsen.
-Schrijf op wat je al weer als je de vraag krijgt.
Bijv. Geert zit op de wip met Mark.
Geert weegt 90 kilo en heeft een zak met pepernoten van 5 kilo in zijn rugzak.
Mark weegt 75 kilo en heeft een zak met geld van 25 kilo in zijn broekzak.
Geert zit op 50 cm van het midden van de wip.
Waar moet Mark gaan zitten om de wip in evenwicht te houden

Je weet: 90+5=95 kg (50 centimeter) , 75+25=100 kg
Wat wil je weten? Het aantal cm van Mark
Welke forumule gebruik je dan?
Kracht x Arm = Kracht x Arm

Nou dan ga je invullen en kom je er uit.

(Sorry voor het slechte voorbeeld, lang geleden dat ik mijn vmbo-diploma haalde :’) )