Hoi meiden,
Laatst had ik met een vriendin een gesprek over het ‘geklaag’ van sommige mensen.
Iedereen heeft wel eens een flinke klaagbui om weer realistisch te worden en dat is ook helemaal niet erg.
Vanuit dit gesprek concludeerden we dat we aan het eind van elke dag best wel eens stil mogen staan bij alle fijne en positieve dingen van de dag.
We hebben besloten om sindsdien elke avond op te schrijven (in een boekje, telefoon, poster o.i.d) wat er van die dag allemaal positief en fijn was.
En dat mag iets heel kleins zijn zoals dat ene berichtje van een vriendin/vriend/familielid tot iets groots zoals het behalen van een toets of een hele dag plezier met iemand van wie je houdt.
Maar door gedetailleerd te kijken en stil te staan bij alle grote, kleine en fijne dingen, klagen we beide minder of iets dat niet zo goed ging of leuk was op een dag.
Bij deze wilde ik een topic openen om ieder van jullie de ruimte te geven om, eventueel overdag al, aan te geven wat er fijn en/of positief is geweest aan je dag. Daarbij benoem je alles wat je op dat moment bedenkt en het moet er minimaal één zijn.
Ik bijt nu nog niet het spits af want het is pas halverwege de dag, maar vanavond zal ik ook mijn eerste positieve lijstje hier neerzetten.
Ik ben benieuwd wat voor positiviteit en fijnheid op jullie dag naar voren komt.