SSR Leiden - vraag

Hoi allemaal!

Aankomend schooljaar ben ik van plan om naar Leiden te verhuizen. Ik woon nu in Amsterdam, maar ik voel me daar niet echt op m’n plek. Het is een leuke stad voor een dagje uit, maar je vindt niet zo snel aansluiting met studenten, vind ik zelf. Ik heb gehoord dat ze in Leiden heel erg met studentenverenigingen bezig zijn en dat lijkt me wel wat, dus ik ben van plan om daar in september naartoe te gaan (ook omdat mijn vriend daar woont, maar dat terzijde :wink:).

Het probleem is alleen dat ik nog twijfel tussen de lerarenopleiding Nederlands en de pabo. De pabo zit in Leiden zelf, maar Nederlands zou ik dan in Rotterdam of in Utrecht moeten doen. Geen probleem opzich, maar ik vraag me af of je bij een studentenvereniging kunt als je in een andere stad studeert (maar wel in Leiden woont). Ik heb er al naar gekeken op internet maar kan niks vinden (of ik kijk gewoon niet goed, haha). Weet iemand misschien antwoord op mijn vraag?

Alvast bedankt!

Dat kan, een oud-studiegenoot (ik studeer in Rotterdam) woont in Leiden en is lid gebleven bij Quintus, aangezien hij daarvoor twee jaar natuurkunde heeft gestudeerd. Ik ben zelf lid bij een “studentenvereniging” in Delft, maar dat is zonder ontgroening en zo.