Squats?

Hallo, ik doe sinds een paar dagen squats (en dan op de goede manier), en dan 3x12 en soms in een keer 40 ofzo.

Nou vroeg ik me af, ik heb wel elke dag spierpijn er na en voel het ook in mijn kont enzo, maar moet je het niet elke keer wat meer squats maken om er wat van te zien? Ik weet dat het wel een paar weken zal duren voordat ik iets begin te zien, maar heeft het nut om steeds 3x12 te blijven doen of 40 zeg maar en dan elke dag, of is het beter als je elke dag er bijvoorbeeld 5 tot 10 bij doet?

nou… het is beter om telkens met gewicht omhoog te gaan ipv herhalingen.
en daarvoor hoef je echt nier persee naar een sportschool. je kan ook een rugzak opdoen met zware boeken erin.

Waarom dan?

Langzaam aan (+5 per keer) opbouwen tot 200-250 oid. Dat is tenminste wat ik doe haha :stuck_out_tongue:

Maar dus als ik er gewicht bij doe, dan kan ik wel hetzelfde aantal blijven doen?

Ja, maar heeft dat uberhaupt nut dan?

je spier raakt gewent aan de beweging. als je zwaarder gewicht pakt krijgt je spier een nieuwe prikkeling.

Ikzelf werk in sets van bijv. 3x20 en dan met gewicht erbij. Gewicht erbij zorgt ervoor dat het meer kracht kost en je meer moet werken. Plus idd wat Diana zegt.

Maar dan kan ik dus elke dag 3x20 blijven doen met gewicht erbij? Dan hoef ik niet meer te doen?

niet elke dag. met trainen maak je je spieren ‘kapot’, daarna groeien ze als het ware weer heel. en zo worden ze telkens een stukje groter. dus je spieren groeien in rust, en niet tijdens de oefening zelf. geeft dus genoeg rust aan je spieren.

Ik doe het zelf met een dumbbell van 12 kg, dan ga je het verschil wel merken! Ik zou het dan niet elke dag meer doen, maar om de dag. En probeer ook eens lunges!