Squats?!

Squats. Ja. Ik wil mijn benen, vooral bovenbenen wat dikker maken. Ik heb het internet afgezocht en las dat je dan squats moet gaan doen. Maar je leest ook dat mensen door squats dunnere benen krijgen?
Mijn vraag is dus; krijg ik door squats echt dikkere bovenbenen of val je juist af?

Iemand ervaring met squats die hier iets meer over kan vertellen?

Je krijgt gespierde bovenbenen

Je krijgt inderdaad gespierde benen daarvan, het valt te proberen toch?

Proberen is het inderdaad waard! Maar houd gespierd ook dikker in is de vraag?

Hmm, ja opzich wel, meestal wel

Okee bedankt!

Ik zou eerder strakker dan dikker zeggen, want als jij je buikspieren traint word je buik ook niet dikker. Maar juist strakker

Ja dat is ook wel weer zo. Daarom weet ik het niet goed. Wil echt geen dunnere benen krijgen.

Dit hoort eigenlijk in het sport gedeelte van het forum :x

Maar ik neem aan dat je al behoorlijk dunne benen heb aangezien je dikkere bovenbenen wil. Met squats krijg je inderdaad zoals -Atlantis zegt strakkere bovenbenen. Dit oogt steviger/dikker dan ongetrainde benen.
Als je veel vet op je bovenbenen heb, heb je kans dat dit deels verdwijnt. Door het meer bewegen verbrandt je vet en dat verdwijnt geleidelijk van heel je lichaam (dus ook je bovenbenen).

Toch denk ik dat je het beste gewoon kan proberen. Je zult niet in 1x resultaat zien, maar als je het lang genoeg volhoudt bouwt het vanzelf op. Ik zou je ook verdiepen in andere oefeningen, want als je lichaam gewent raakt aan dezelfde beweging keer op keer wordt het veel minder effectief. Anders oefeningen vind je makkelijk terug op youtube!