Spulletjes verzamelen

Hi there!

Ik heb gekeken of dit topic bestond, nog niet kunnen vinden, vandaar dat ik deze hierbij open.

Mijn vraag was of hier een aantal meiden zitten die ook op kamers zitten. Ik had namelijk de vraag hoe jullie aan spullen gekomen zijn.

Momenteel woon ik gewoon nog thuis en is het de bedoeling nog even thuis te blijven, wel wilde ik alvast gaan sparen voor op kamers/of een appartementje. En eventueel spulletjes verzamelen mits het zover is.

Hoe zijn jullie aan spullen gekomen? Ikzelf wilde sowieso voor een aantal dingen bij de kringloop kijken. Bepaalde dingen wilde ik gewoon nieuw aanschaffen.

Iemand ervaring waar je bij op zou moeten letten als je bepaalde dingen koopt? En weet iemand misschien ook waar je voor een redelijke prijs leuk servies kan halen? En overige spullen voor een leuk prikkie, mijn budget is momenteel ook niet erg groot. Maar wilde wel alvast sparen aangezien het niet zeker is of ik over een jaar op kamers moet of pas over vijf jaar bij wijze van spreken.

Ja idd Marktplaats, veel gratis banken.
En hele inboedels die bijna niets kosten…

Oh, dat van die banken wist ik niet, maar dat zou ik momenteel ook niet kwijt kunnen, haha. :stuck_out_tongue:

Ik was echt al jaaaaren aan het sparen voordat ik op kamers ging. De meeste meubels heb ik van erfenissen en de kringloopwinkel, en die heb ik dan zelf wit geverfd. Accessoires en prulletjes heb ik van de xenos en action, dat is ook niet zo duur. Servies heb ik van de blokker en huishoudspullen zoals emmers en keukengerei van de Ikea. Pas toen ik echt de sleutel had heb ik de rest gehaald, een kledingkast, eettafelstoelen en een bedbank met kastruimte voor in de woonkamer van de Ikea.

Bij mij waren de meubels dus niet zo heel duur, ik hoefde alleen een bed, eetstoelen en een kledingkast te kopen. Maar huishoudelijke spullen zijn echt flink duur als je het optelt. Ik woon op mezelf dus ik heb geen gedeelde keuken enzo, en je hebt toch wel emmers, doekjes, servies, bestek, wasrek, wasmand, strijkbout en noem maar op nodig.

ik ben al heel vroeg gaan sparen en heb dus heel veel gevraagd voor mijn verjaardag.
ik heb een heel lijstje gemaakt met spullen die ik wil verzamelen en ben toen op zoek gegaan naar wat ik wil en de dingen die ik wou hebben heb ik dus gevraagd.
de rest heb ik gewoon allemaal zelf gekocht.
en een paar dingen heb ik gekregen van familie, dingen die ze nog hadden staan!
verder kun je soms leuke dingen voor op kamers sparen bij supermarkten (zoals servies of elektrische apparaten)

Ik heb heel veel tweedehands zooi gekregen van familie/vrienden. Op den duur kon ik zelfs uitkiezen welke bank ik wilde hebben!

Als je gewoon bij je familie/kenissen/oudere mensen laat vallen dat je op kamers gaat, komen sommige wel met wat dingetjes die je kan overnemen.
Verder ben ik ook naar een tweedehands meubelzaak geweest. Daar heb ik ook echt superleuke kasten vandaan die maar ¤7,50 kostten (en geen kutkwaliteit) :’)

Ah okay. :slightly_smiling_face: