Spullen naar een arm land

Hallo dames :slightly_smiling_face:,

Ik heb vandaag mijn kamer uitgemest en heb nog genoeg ‘goede’ spullen waar anderen nog iets mee zouden kunnen.
Ik vroeg mij af of er iets is , een organisatie of iets dergelijke, waar je spullen naar toe kan sturen voor arme landen?
Ik heb al een beetje rond gegoogeld, maar word hier niet echt wijzer van.

UP. Ik heb precies dezelfde vraag! :slightly_smiling_face:

Kerken zamelen vaak spullen in, daar hoef je verder geen lid van te zijn om spullen in te leveren. Je geemnte misschien ook wel.

Een deel van de spullen doe ik naar mensen in eigen land (leger des heils, kringloopwinksels), maar ik neem aan dat gemeenten en kerken het niet naar het buitenland zullen verzenden?

Ik denk dat je beter kunt gaan kijken naar een Nederlandse organisatie zoals inderdaad het Leger des Heils. Ik weet niet wat voor spullen je hebt, maar organisaties die spullen naar ontwikkelingslanden verzenden stellen redelijke eisen. De prioriteiten en basisbehoeften zijn in deze landen anders.
Wil je je spullen echt naar het buitenland hebben, moet je maar even een note sturen. Ik ben bekend met verschillende ontwikkelingsorganisaties waar ik voor gewerkt heb.

Kleding kun je overigens wel overal inleveren. Dit is ook een basisbehoefte in ontwikkelingslanden.