Spullen doneren aan goede doelen/liefdadigheidsorganisaties?

Hoi Meiden!

Ik had een klein vraagje - ik weet niet of hier al een topic over is (anders alvast mijn excuses) - ik heb laatst mijn kamer eens flink opgeruimd en ben een hele hoop items tegen gekomen (denk kleding, tijdschriften, school spullen, boeken, etc.) die ik weg wil doen. Het liefst aan een goed doel of aan een organisatie die het zonder kosten weg geeft aan mensen die het beter gebruiken dan ikzelf. Ik heb een beetje gegoogled en kwam vooral uit bij de Kringloop, maar deze organisatie verkoopt het natuurlijk weer door (weleens waar voor veel minder geld, maar toch). Ik weet dat er heel veel mensen in Nederland zijn die waarschijnlijk nog erg blij zouden worden van mijn spullen, maar ik weet niet zo goed hoe ik deze mensen kan bereiken. Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie misschien nog liefdadigheidsorganisaties weten die spullen echt weggeven aan mensen die het goed kunnen gebruiken! Je zou me er ontzettend mee helpen! :grinning:

Alvast bedankt!
:wave:

Wanneer je de spullen naar Dorcas brengt of naar krinloopwinkels die gekoppeld zijn aan een voedselbank, gaat het geld naar die organisatie toe. Misschien kan je googlen op Dorcas/ Voedselbank bij jou in de buurt?

Bij ons in het dorpje is een kringloopwinkel die is voor een goed doel. Al het geld dat daar wordt binnengehaald gaat naar dat doel. Ik breng mijn spullen daar vaak, misschien zit er bij jou in de buurt ook wel zoiets? Als je veel spullen hebt komen ze het soms ook wel ophalen!

Leger des Heils, asielzoekerscentrum, vrouwenopvang…

Ik heb laatst heel veel kleding gedoneerd aan een kledingbank, daar mogen mensen met een laag inkomen ‘shoppen’ (zit wel een maximaal aantal kledingstuk aan vast, dus het wordt wel eerlijk verdeeld). Op facebook zijn ook van die gratis ophalen sites, daar kun je ook eventueel spullen aanbieden.