Sprookjes documentaires

Hee meiden,
Ik doe mijn profielwerkstuk over sprookjes,
en ik vroeg me af of iemand van jullie misschien ooit een documentaire heeft gezien ergens over het ontstaan/ de geschiedenis van sprookjes?
Ik heb zelf al gezocht op sites van bijvoorbeeld discovery channel en national geographic, maar ik kon niks vinden.

Ik wou dat dan gebruiken in mijn presentatie,
dus misschien weet een van jullie iets/ heeft ooit iets gezien en weet de titel nog?
Hopelijk wel :slightly_smiling_face:.
xxx

Nee haha, maar als zoiets komt ga ik het wel kijken.

je kan soms toch als je een dvd hebt gekeken bij het menu soms the making-of aanklikken? Missschien helpt dat?

Vorig jaar deed iemand t ook over sprookjes bij ons, ze kauwden één sprookje helemaal uit en kwamen aan de rest van hun presentatie niet toe, misschien iets om aan te denken xD Helpen boeken niet?

Haha ik zal de tip meenemen in mijn presentatie :slightly_smiling_face:.
Nou er zijn heel veel sprookjesboeken, maar waar ook echt de geschiedenis in word verteld niet… Daarom leek een documentaire ofzo me wel handig :slightly_smiling_face:.

Je hebt wel oude afleveringen van Willem Wever over sagen (ook soort sprookjes).

Verder - en dit klinkt een beetje gek - zou ik het bij de Efteling zoeken! Ze hebben daar sowieso een documentaire over Anton Pieck (bedenker/tekenaar van heel veel sprookjes).

Bijvoorbeeld hieeeeeero. Beetje knullig jaren negentig, maar dat maakt niet uit.

Dubbelpost

Dankje :slightly_smiling_face:. Ik zal eens willem wever afleveringen gaan zoeken!
Als iemand nog meer weet?