Sproetjes

Hallo!
Ik heb krullend haar en ben vrij bleekjes in me gezicht en heb sproetjes in mijn gezicht.
Nu gebruik ik af en toe foundation, om mijn vlekjes en onefenheden te verbergen. Voor de rest draag ik niet veel make-up enkel alleen mascara en labello.
Maar wat het probleem nou is. De foundation maakt mijn sproetjes altijd zo grijs wat echt ontzettend lelijk is, het lijkt dan net of ik een zware roker ben of ziek ben…en ik vind ook dat mijn foundation nog altijd heel goed te zien valt.
Ik wil graag een frisser gezicht, dat je amper ziet dat ik wat op heb. En ik wil niet dat mijn sproeten grijs worden door die foundation, maar ze gewoon fris eruit zien en dat er geen laagje overheen ligt. Wat kan ik nu het beste gebruiken? Poeder? Of toch voor vloeibaar gaan? Of iets van creme?

En vraag 2: Ik wil ook iets doen aan die bleekheid in mijn gezicht. Iemand tips daarvoor?

ik heb ook een redelijk bleke huid, heb ook wat sproetjes, en ik heb ook krullen. ik gebruik een mineral powder van catrice. je ziet de sproetjes nog gewoon zitten en je hebt geen plamuurlaag op je hoofd, het ziet er gewoon natuurlijk uit!

poeder C= gebruik ik zelf ook ^^ of ik meng een beetje foundation met dagcreme en doe het dan op :stuck_out_tongue: ik houd niet zo van veel spul op mijn gezicht xD

ik heb ook sproetjes, en ik gebruik ook foundation en die worden niet grijs :stuck_out_tongue:
voorderest merk ik dat mijn sproetjes pas grijs worden als k niet goed scrub.
ik gebruik een dagelijkse scrubpeeling van dove, een blauwe tube
en als foundation heb ik maybeline dream satin liquid in de klein 010 ivory :stuck_out_tongue:

ik ben ook behoorlijk wit + sproeten, de meeste foundations zijn in de lichtste tint vaak nog te donker voor m’n huid, maaaar visions v fresh face foundation van oriflame is echt goed, ik heb 'm in de tint ‘porcelain doll’ … goed reinigen kan ook helpen. en tegen de bleekheid: GEEN onnatuurlijk donkere foundation opdoen, misschien een subtiele blusher?

Clinique heeft hele mooie foundations die je huid juist ‘ophalen’ in plaats van onder een laagje stoppen. Misschien is dat een idee?

Ik vind een bleke huid juist mooi, vooral met sproetjes erbij. Weet alleen niet wat je er tegen kan doen.

Be proud, i love it(L)

Ik vind het ook heel mooi eigenlijk, maar daar vroeg je niet om :’)

Lindsay lohan heeft ook sproetjes en die gebruikt altijd bronzer/blush. Kan je ook proberen.

ik denk dat je beter een poeder kan gebruiken dan met een lichte dekking, en je rode plekjes etc. even aanstippen met een concealer(of je foundation als die nog niet op is :stuck_out_tongue:). Tegen je bleekheid kan je bronzer gebruiken, voor hoe je het aan kan brengen kan je het beste even op youtube naar filmpjes zoeken.
En voor een frisser gezich kan je een blush gebruiken, het kan zijn dat je er nu ‘doods’ uitziet doordat je gehele gezicht dezelfde kleur heeft.

Je kan ook geen foundation opdoen? is altijd nog het mooiste vind ik haha, tenzij je erg veel oneffenheden hebt natuurlijk! en bovendien ben ik jaloers op joun sproetjes hihi ^^

Ah ik vind sproetjes leuk! Ik vind het jammer dat ik er geen heb.

ik heb ook sproeten maar dan alleen op mijn neus en een klein beetje onder mijn ogen en als ik foundation op doe word het niet grijs? wat raar dat jij dat wel hebt maar welke foundation gebruik je eigenlijk?

Van Loreal.
Er ligt gewoon een dekking overheen en dat vind ik niet mooi, wil het een beetje natuurlijk laten ogen, maar tergelijk ook niet bleek zijn in mijn gezicht.
Ik ben ook trots op mijn sproetjes, en daarom start ik dit topic ook.