Sproeten laseren..

Hi,

Ik heb sinds mijn 9e sproeten op mijn wangen en neus, en elke zomer krijg ik er meer bij en zijn ze wat donkerder. Ik heb er opzich niet zo veel last van, maar ik wil er gewoon van af. Ik vind het heel lelijk bij mezelf staan, vooral ook omdat ik donkerbruin/zwart haar heb. Ook ben ik de enige in mijn familie die dit heeft en in het midden-oosten/west azië ( waar ik vandaan kom) zien mensen sproeten als een soort verminking van het gezicht. Ik weet dat onzinnig klinkt, maar zij zien het gewoon als raar/vies. Dit is niet echt de reden dat ik het wel wil laten, maar het speelt wel een rol in mijn beslissing. Ik ben nu eigenlijk benieuwd naar meiden die ervaring hebben met sproeten laseren en het ook hebben laten laseren. Ik heb op internet gezien dat je daneen verhoogde kans op huidkanker krijgt… dit risico wil ik dus niet nemen als het waar is maar weet iemand of het waar is?

nee sorry nog nooit van gehoord, up

Niet weg laten halen. Dat is juist zo mooi!

Ik heb geen ervaring met het laseren van sproeten, heb er zelfs nog nooit van gehoord. Probeer je er over heen te zetten en het niet te doen. Sproeten zijn juist mooi, ze geven iets extra’s!

Ik vind sproeten zelf wel leuk en mensen zien er vaak dan ook vrolijk/gezellig uit. (Mensen zonder sproeten trouwens ook wel hoor). Maar ik denk niet dat ik jouw gedachten hierdoor kan veranderen.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar valt er niet iets op Google te vinden over ervaringen? :slightly_smiling_face:

Ja heel veel mensen zeggen ook dat het schattig enzo staat maar ik vind het echt spuuglelijk… mijn gezicht is verder heel egaal (thankgod) maar door mijn sproeten zie je dat niet…

heb je een foto misschien?

Vind je het bij jezelf spuuglelijk of ook bij anderen?

Niet laten weghalen! Sproetjes zijn zo ontzettend onschuldig en makkelijk te camoufleren als je ze toch niet wilt.

Ik heb zo’n megabobbeligemoedervlek op mijn bovenlip net zoals zo’n heksenwrat. Nou dáár ben ik pas blij mee.

wees trots op je sproeten!

ik heb er geen ervaring mee maar ik vind sproeten ook wel cool!
en ik vind het eigelijk wel bijzonder omdat je juist donker haar hebt en aziatisch bent, ik zou er niks aan doen!

Je kunt sproeten weg laseren, ik denk dat dit hetzelfde is als een wijnvlek ( kun je ook weg laseren)
Als je het weg laserd op een grote oppervlakte dan doet dit wel pijn en kost dit ook veel ( tenzij dit medische of psychologische redenen heeft)
ik zelf heb het wel niet ondergaan.
( ik heb namelijk een wijnvlek)

edit: je moet gewoon jezelf accepteren zoals je bent :slightly_smiling_face:

Ik sta vol met sproeten. Letterlijk van kop tot teen. (met uitzondering van de plekken die minder/geen zon zien) Ik kan me niet voorstellen dat ik ze zou laten weghalen. Maar bij jou is het natuurlijk een andere situatie. Kan je ze niet proberen te camoufleren met conceiler/foundation? Nuja, ik vermoed dat je sproeten dan nog steeds zullen doorschijnen, tenzij je er een dikke laag opkwakt maar dat is het ook niet…

Niet echt een nuttige comment, want ik weet niks over sproeten weglaseren. Klinkt best delicaat. Zeker in je gezicht…

Bij mezelf. Bij anderen, en dan vooral bij blonde/licht harige meiden, vind ik het heel vrolijk staan ja.

Oké, anders was ik een beetje beledigd namelijk want ik heb ook sproetjes haha :’)

@ fuckyeah
haha nee joh, ik vind het gewoon niet mooi bijmezelf… zwart haar en dan sproeten… echt wth ._. ik kwam laatst een jongen tegen die ook zwart haar had en sproeten… echt ik SCHROK er gewoon van. En dan denk ik hebben mensen dit ook als ze mij zien?

Waarom zou je ze weghalen. Sproeten zijn juíst mooi.

@KLynnn: Hahah? Waarom zou je schrikken, ik heb ook rond deze tijd van t jaar sproeten, en niemand schrikt daarvan &ik heb trouwens ook zwart haar. :relieved:

Volgens mij fixeer je je daar gewoon te hard op. Heb je altijd al sproeten gehad of zijn het er recent meer geworden ofzo? Want vroeger zag ik mezelf ook als ‘het meisje met de sproeten’, terwijl ik ze nu -bij wijze van spreken- niet meer zie.
En ik heb trouwens donkerbruin haar. Ziet er niet vreemd uit hoor. Bij zwart haar lijkt het me ook niet mis?!

Omdat het vanuit mijn ogen er heel raar uitziet. Ik ben het gewend bij mezelf, maar bij een ander niet