Sprint havo.

Hoi,

Ik weet niet of hier nog een topic over is, maar volgens mij zeker geen recente.

Ik doe dus nu mavo en wil graag havo doen. Sprint havo eigenlijk. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee had of goede scholen hiervoor weet. Alle tips zijn welkom dus (:

Ik weet dat het kan als je je mavo diploma hebt en gemiddeld op alle vakken een 7 staat, dat je daarna in 1 jaar havo mag doen. Er zijn nog mensen die zeggen dat dat niet kan, maar dat kopt dus niet. (zoals mijn school zegt dat het niet kan en wil me daar dan ook verder niet bij helpen)

Dus aan jullie de vraag. Weten jullie nog goede scholen en heeft iemand hier ervaring mee? (scholen in het zuiden van het land lukt zowieso niet)

Alvast bedankt (:

Ik heb nog nooit van gehoord. Ben zelf van het vmbo-tl naar de havo gegaan… Ik raad je sterk af om havo in 1 jaar te doen. De overgang is voor 9/10 van de mensen die naar de havo gaat al moeilijk genoeg. Mensen in havo 3 hebben bijna precies hetzelfde geleerd als jij je examen heb gedaan. Je sluit dan goed aan op havo 4. Als havo 4 en 5 makkelijk in 1 jaar te doen is… dan bestond er geen havo 5…

mijn broer heeft ook zijn mavo diploma en is daarna ook sprint havo gaan doen op deltion

precies ^^
ik zit nu in havo 4 en vind het al super moeilijk terwijl ik de voorgaande jaren uit mn neus zat te vreten :stuck_out_tongue:
en sommige dingen zoals bij bijvooreeld met wiskunde loop je sterk achter, (bijv ,gehoord van de discriminant en de abc-formule ?)
degenen die nu uit mijn klas van mavo kwamen weten nu al dat ze blijven zitten… hmm ik raad het ook af maar misschien lukt het je wel als je echt heel goed doorzet? verder trouwens nog nooit van gehoord kan niet bij ons op school dat weet ik wel :slightly_smiling_face:

Geen idee ik heb er ook nog nooit van gehoord maar het lijkt me zeer onverstandig. Ik zit zelf nu in 4TL+, dat is een schakelklas. Daarin word je voorbereid op de overgang naar de havo. Die wil ik dus maken, al twijfel ik sterk. Je moet het niet onderschatten want het is gewoon een grote overgang.

Upje dus maar, maar ik zou het in twee jaar doen als ik jou was…

Ik doe nu ook havo, en heb dit jaar mn mavo gehaald. Maar ik raad het je ook écht af om je havo in 1 jaar te doen. Het is écht een grote stap, ik dacht eerst: ‘Ooh, dat doe ik wel even, dat is niet zo moeilijk.’ Maar het is echt veel en veel meer dan het mavo. Je moet zoooo veel leren, dus ik zou het niet doen.

Ik zit nu in 4 TL, en ik kan hierna ook havo doen.
Aan de ene kant denk ik van; als mijn cijfers goed genoeg zijn kan ik het wel doen.
Maar ik heb gewoon heel veel reacties gehoord en gelezen dat je vreselijk veel moet leren en dat het vreselijk moeilijk is en dat je veel in moet halen.

Het is op zich wel handig, je kan naar hbo in 2 jaar ipv 4 jaar.
Maargoed ja…
Ik wil het liefst iets met stewardess doen. :’]

Ik heb al eerder havo gedaan, door ziekte werd ik overgeplaatst naar het mavo. Nu haal ik op alle vakken 8en…

+ ik krijg eind van het jaar ook extra lessen als voorbereiding op het havo. Dat krijg iedereen die na mavo havo wil doen sowieso hier, wel handig.

Klopt, ik heb ook gehoord dat het echt heel moeilijk is en dat je hard moet leren. Maar dan leer ik liever 1 jaar heel hard en haal alles er uit wat er in zit. En als ik iets echt wil kan ik het ook wel.

Ik wil alleen echt een goede school hebben dan.

^
Het gaat niet zozeer om het willen. Je mist gewoon een heel jaar basisstof. Sowieso ook nog van voorgaande jaren, vandaar dat van 4TL naar 4Havo al een hele overstap is. Ik zou het niet onderschatten hoor…

Ik kan me ook niet voorstellen dat een school dat doet, maar heb je het al gegoogeld?

Ik wou ook een sprintjaar havo doen, ben heel blij dat ik het niet heb gedaan. Havo 4 valt heel erg tegen…

Wat is dat? (:

Dat is toch dat je 2 jaar havo (4e en 5e) in 1 jar wilt halen?
Ik kan je vertellen dat is super zwaar
Je moet alle stof van 2 jaar in 1 jaar doen, het tempo is super snel en ik denk dat als je van de mavo komt dat de stap dan sowieso al groot is naar havo, dus ik zou het afraden

Ik heb havo 1, 2 en 3 gedaan (de laatste 2x). Dus ik weet wat het inhoud. En ja sprint havo is het 4e en 5e jaar in 1 jaar.

krijg ik volgend hoofdstuk, ik zit op VWO3

Het gaat hier niet over mensen die in VWO3 zitten, maar over mensen die van mavo afkomen.

Discriminant en abc formule, dat was toch in havo 3? Tenminste die abc formule kan ik me nog wel herinneren.

Bij ons op school kan het gewoon wel hoor! Ik zit in Naaldwijk op school, voor de duidelijkheid. En wat is de abc formule? Want ik zit in H3 en ik heb echt geen idee wat dat is :’’)

Ik denk dat ze nu wel weet dat het echt moeilijk is. Maar goed het bestaat niet voor niets, dus er zijn mensen die het wel aankunnen. Verder weet ik er eerlijk gezegt niets over.