Spreekopdracht over de doodstraf, jullie mening hierover?

Ik moet morgen voor nederlands een debat voeren over de doodstraf, ik moet dus met iemand gaan discussieren over de doodstraf. Ik ben al wat argumenten op internet aan het zoeken en heb er zelf ook al een aantal maar ik wil jullie mening ook wel eens horen, misschien vind ik daar nog wel ideetjes in voor argumenten.
Ik ben tegen de doodstraf omdat ik vind dat mensen die iets ergs hebben gedaan ervoor moeten boetten, ervoor lijden en ze zo laten inzien dat ze erg foute dingen hebben gedaan. Ik zeg niet dat ze mogen vrij gelaten worden maar bijvoorbeeld levenslang moeten krijgen. Ik vind dat ze er met de doodstraf te makkelijk vanaf komen en als je die persoon de doodstraf geeft ben je zelf ook aan het moorden.
Dus, wat vinden jullie ? Zijn jullie voor of tegen de doodstraf en waarom wel/niet ?

Doei!

Voila

http://www.vecip.com/defa…argumenten&onderwerp=1235

@snitchh ik doe ook mijn eigen schoolwerk maar ik ben gewoon eens benieuw naar jullie mening ;p

Ik ben tegen, maar kan me ook wel vinden in sommige argumenten voor (zware criminelen die leven van onze belastingcenten…)

Ik ben tegen omdat ik vind dat we niet over iemands leven mogen beslissen.
Maaja dat had de dader ook natuurlijk niet over het slachtoffer mogen doen

Kijk eens in dit topic :slightly_smiling_face:
http://forum.girlscene.nl…_message/9938241#m9938241

Tegen.
Mensen moeten zichzelf niet in de goddelijke positie stellen om anderen het leven te ontnemen, want iedereen is gelijk. Ook staat in de universele mensenrechten dat dit niet moet kunnen, en aangezien die universeel zijn blijk ik mijn punt wel duidelijk te hebben gemaakt.

Ik ben voor.
Ik deel je argument dat ze moeten boeten en lijden in een miezerig celletje.
Alleen dit gebeurt echter niet. de Gevangenis in Nederland is plezierig om te zitten, ook als je zwaar crimineel bent.
Zelfs een TBS kliniek is een fijne locatie.
En daarbij komt dan ook dat wij, de gewone burgerlijke mensch, mega veel belasting geld moeten betalen, zodat zij er warmpjes bij zitten.
Mijn centen kan ik wel beter gebruiken en daarmee laat ik alle moordernaars, verkrachters en mensen die kinderen iets aan gedaan hebben uitroeien.

dit vind ik wel een heel goed argument :slightly_smiling_face:. De ander kan het wel hebben over belasting etc. maar een leven is meer waard, zelfs als degene iets vreselijks heeft gedaan. En vooral het universele mensenrechten moet je er dan bijzeggen.

ik vind dat sommige mensen het niet leven niet verdienen nadat zij iets ergs hebben gedaan. Maar er worden zoveel mensen vals beschuldigt dus uit bescherming voor die mensen ben ik tegen.

Tegen. Als sommige mensen iets erg gedaan hebben, bv iemand vermoord, dan vind ik niet dat diegene dan er zo makkelijk vanaf komt en de nabestaanden zo achterlaat. Diegene verdient dan eerder levenslange eenzame opsluiting. Laat hem dan maar lijden net zoals de nabestaanden.

al ben ik het ook wel eens met jouw argument…

offtopic: Okee ik klikte op dit topic en ik dacht: wtf, wanneer heb ik dit topic ooitgeopend? xd Omdat ik hetzelfde plaatje als jou heb

haha xp

als je een seriemoordenaar bent en ze pakken je, dan krijg je wss levenslang, dus dan sterf je in de cel. Dan neem jij dus 1 cel in beslag voor niks, als je al levenslang krijg kunnen ze je ook gwn vermoorden lijkt mij. want je sterft toch uiteindelijk in die cel. Maar oké zo heel handig is dood maken niet… je straft ze niet echt