ik moet binnekort een spreekbeurt houden, maar ik ben dan altijd best wel zenuwachtig en dan word ik rood en dan hááát ik. heeft er misschien iemand tips zodat ik minder zenuwachtig ben?
x x x
ik moet binnekort een spreekbeurt houden, maar ik ben dan altijd best wel zenuwachtig en dan word ik rood en dan hááát ik. heeft er misschien iemand tips zodat ik minder zenuwachtig ben?
x x x
Ik moest vorige week een spreekbeurt houden, ik was superzenuwachtig! maar toen ik daar stond zag ik dat bijna de helft niet luistert… en als er iets misgaat is het ook geen ramp!
x
oooh dat heb ik ook altijd!
maar laatst had ik van Duits een en die ging gewoon helemaal goed,
ik had dr zelfs zin in
maar toen heb ik echt wel iets van 10000 keer tegen mezelf gezegd dat ik het kan&er verder niet te veel aan gedacht (a)
staar naar 1 punt, dus over de hoofden van je klasgenoten heen, dat werkt bij mij meestal, ik moet over 1 maand en ik ben nu al zenuwachtig xD
ik had gister weer eens een presentatie, maar bij mij gaat het eig. altijd goed, gewoon niet te veel de tekst uit je hoofd leren en uitleggen ipv voorlezen.
daar word je ook rustig van dus word je niet rood.
Besef jezelf dit:
Ik rationaliseer altijd alles. En het glas is vaak half vol bij mij
bedankt allemaal!(l)
spreekbeurten heb je toch alleen op de basisschool? :’)
Zorg dat je het heel goed uit je hoofd kent. Dat hielp mij altijd, want ik voelde me altijd een loser als ik telkens naar m’n blaadje moest kijken omdat ik niet wist wat ik moest zeggen :’)
@nevermissabeat7 , ehhnee, haha
@Kaashaas , juist niet! Dan ga je voorlezen ipv vertellen/uitleggen. Je moet gwoon globaal weten wat je wilt zeggen
Nee?