Spreekbeurt!?

Hee…
ik moet binnenkort een spreekbeurt houden, maar heb geeeeen idee waarover?
Iemand een leuke suggestie?

Ik zit in 3VWO en het mag niet over dieren/hobby/sport gaan…!?

Tell me :slightly_smiling_face:

Niemand?

Ik heb vorig jaar een presentatie gehouden over de iPod.
Iedereen weet wel wat het is, maar je zou iets kunnen vertellen over de verschillende soorten en generaties enzo

ik heb dit jaar mn spreekbeurt gedaan over obsessie voor uiterlijk, heb ik het filmpje van dove(stortvloed) bij gebruikt, het gaat niet alleen over anorexia enzo maar ook over hoe de media daaropn inspeelt.

Heel erg bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face:
Ga er over nadenken en dan maar eens beginnen (als ik er zin in heb :pensive: )

Meer onderwerpen zijn altijd welkom! :grinning:

doe het over een bepaalde ziekte ofso. dat is vaak ook erg interresant (op jou niveau)

Had het vorig jaar ook over een ziekte, migraine…
Ziektes worden idd best vaak gekozen

heb btw ook nog een spreekbeurt over hyperventilatie…

xx

Oooh ik heb een super onderwerp!

Columbine highschool in amerika 4 april.
±25 leerlingen doodgeschoten door 2 medeleerlingen.

Je kan er superveel info over vinden en het is een onwijs gaaf onderwerp! Je kan ook een stukje film laten zien (Elephant) of een documaintaire (columbine bowl ofz?)

Iedereen zat met open mond te luisteren toen ik hem hield, en ik kreeg een 9.5! Super leuk om te doen was het ook!

XXXjes

gewoon doen over iets wat jou intreseerd. beroemdheid miss? zoals shakespeare of marylin monroe.

Houd je spreekbeurt over artsen zonder grenzen, warchild ofzo…
Of, nog een idee! Over de world trade center (twin towers); je kunt dan vertellen hoe het is gebeurd, wat er precies is gebeurd, iets over de daders, het geloof (daar doen ze het voor), een filmpje laten zien etc. etc. …
Het filmpje staat op de website van nova. Ik heb dat toen ook laten zien omdat wij beemers (of hoe je het ook schrijft) in elk lokaal hebben! :slightly_smiling_face:
Als je het werkelijk wil doen en je het filmpje niet kunt vinden note me dan maar :wink:

Heeel veeel succes met je spreekbeurt!

Lieefs, kusjes! Michellee

ps. ik had een 9.2 voor mijn spreekbeurt en doe ook vwo :wink:

ik had een spreekbeurt over innerlijke schoonheid… t’klinkt raar maar het is zeer interessant :slightly_smiling_face:
ik hoop dat je al wat ideeën hebt!

over het CIPA-syndroom xD

Wat ook wel bijzonder is : Fibromyalgie
Als het ware een soort van wekendelen reuma, maar met aparte bijwerkingen, last van darmen etc… Ook kun je het dan of tenderpoints en triggerpoints hebben. Ik heb nog een heel werkstuk van mezelf hier op de pc staan :stuck_out_tongue: (A) En dat as ik hier al eens eerder, Chocolade, kan je ook super veel over vinden, is ook erg leuk!

misschien over AOS
of over een automerk xD (heb ik een keer gedaan bij engels :stuck_out_tongue:)
En bij Nederlands heb ik het een keer gehad over Atlantis en bij ANW over fossielen :stuck_out_tongue:

SUPER bedankt iedereen! :relieved:

Ik heb nu al heeeeeeel veel ideeën!
Bedankt!
xx

Ik had een presentatie over Meet the Streets (een festival/feest) hahah

-Vegetarisme
-Bio-industrie
-Muziek
-Goed doel
-Stad

Moet je een betoog houden?