Spreekbeurt!

[b]Ik heb dinsdag een spreekbeurt en ben nog niet begonnen, en morgen ben ik de hele dag weg. dus ik heb niet echt veel tijd meer.

En dit is ook mijn eerste spreekbeurt op de middelbare. (geen presentatietje ofzo dus.) En ik weet niet echt hoe ik moet beginnen en eindigen en hoe ik de spreekbeurt moet indelen. (niet beginnen met bv; ‘ik houd mijn spreekbeurt over mijn cavia’ zegmaar.)

En de spreekbeurt moet een kwartier duren, en dat vind ik mega lang, want ik heb wel genoeg tekst maar onder de spreekbeurt vergeet ik de helft van mijn tekst.

En is een quiz misschien een idee? Ik denk dat het wel mag, omdat dit meer een spreekbeurt is gewoon om te oefenen voor een klas te staan.

Weten jullie hoe ik dit moet aanpakken?
(Ik kom nu zeker heel dom over…:frowning_face:. )

P.S Hebben jullie misschien een goede openingszin en afsluitingszin? Dus niet; ‘dit was mijn spreekbeurt.’ [/b]

[i]Tja je bent eigenlijk iets te laat begonnen…
maar goed, hier wat tips die bij altijd werken:
Breng je spreekbeurt met humor, niet sarcastisch natuurlijk (bijv. haaien verliezen in hun hele leven 1000 tanden, geen probleem, hoeveel ze er ook verliezen, er zit altijd weer een nieuwe. Iets wat we van onze vaders niet kunnen zeggen)
Zeg zoiets niet ingestudeerd, dat staat dom, het moet spontaan komen. Kijk wel even rond in je klas, misschien heeft iemand geen vader meer, dat is dan kwetsend.
Teken ook iets voor op bord als dan kan in je spreekbeurt, of schrijf moeilijke woorden op (het moet niet zo zijn dat je vreselijk lang bezig bent)

Najaa, begin nu alvast met info zoeken, maak je spreekbeurt, lees hem een paar keer, doe hem een paar keer voor aan je vriendin, vader moeder enz.

Het gaat wel lukken.

Laat je cijfer weten!

XXX[/i]

Zoals je zelf al zegt ben je te laat begonnen.

Spreekbeurt moet bestaan uit een inleiding, een kern en een slot.
Het is idd een beetje cliché als je begint met: Mijn spreekbeurt gaat over “…”
Ik had vorige week mijn spreekbeurt, die ging over Frankrijk. Als voorbeeld begon ik zo: “Er is één land met bijna alle soorten landschappen, en dat is Frankrijk”.
Misschien kan je zo’n soort begin maken?

pleaase meer mensen?!

Zoekfuntie ?

Kom je alleen maar topics tegen waar ze onderwerpen aan het zoeken zijn.

-----

Meld je ziek en ga de hele dag eraan werken

dit is serieus

of meld je dinsdag ziek en ga er gewoon twee dagen keihard aan werken .
heb ik ook wel eens gedaan met duits mondeling, ik had er gewoon helemaal níks aan gedaan en ik voelde me toch zowiezo al niet zo geweldig. gewoon de reacties negeren zoals: je hebt je expres ziek gemeld enzo .

YEP^^^^, dat had ik gedaan…

wij moeten altijd over een boek en dan begin je en eindig je gewoon met een stuk voorlezen.

Maar je kan bijvoorbeeld ook iets van een film laten zien van 5 minuten ofzo. En verder gewoon lekker lullen en niet laten merken dat je er helemaal niks aan hebt gedaan.