spreekbeurt wat zou jij doen?

ik deed het over
Liefde (gedichten, wat het is, homosexueel enz enz enz, kan je heel veel over vinden)
Donor zijn(meningen veranderen, misschien wel een beetje onorigineel)

xx

ik had 'm over leonardo da vinci, travis barker, green day.

ja wij moeten over personen x]

Dat anders denken ligt echt heel erg aan de klas hoor. En aan de school e.d. De ene klas verandert wel en de andere niet

Hoezo over tegenwoordig? Duik de geschiedenis in zou ik zeggen :V

Ik zou een spreekbeurt houden over de Bloedbank ofzo.
Of over bepaalde instanties waar veel over gesproken wordt de laatste tijd.
Jeugdzorg, Loverboys, Bloedbank, Donor zijn.
Gewoon, dingen uit de realiteit.

ik heb mijn spreekbeurt vrijdag, en ik moet nog beginnen :flushed:

maar ik ga het houden over coca cola!
vind het zelf een geweldig onderwerp, en je kan ook nog over fanta beginnen want dat word in de cola fabriek gemaakt. :grinning:

dat is een goede!

Up voor dit topic, iemand nog leuke ideeen?
die ik hier vond leken mij leuk:

• donor
  • een ziekte
    en die ik zelf had bedacht;
  • geschiedenis make-up

haha, tja.

Doe het over mij.

Doe het over 2 Camels 1 Cup
twocamelsinatinycar.

Neuj ^
2girls1cup is veel leuker hihi :blush:

Jongerencriminaliteit, een ziekte, een goed doel?, angststoornissen, ontwikkelingshulp, hybryde auto’s, het oerwoud.

Ik noem maar even wat profielwerkstukken op waar vrienden nu mee bezig zijn:P

hmm, ik moet ook een spreekbeurt houden. maar heb nog geen idee waarover :stuck_out_tongue:

Ik doe het over orgaan handel en orgaandonatie.
Dat is voor iedereen belangrijk, omdat ze zoveel mogelijk donoren nodig hebben enzo.
Succes!
xx

Voor een vak als Nederlands wil je waarschijnlijk dat klasgenoten achteraf vragen gaan stellen of dat er een soort discussie ontstaat. Je kunt een onderwerp nemen waar iedereen wel een mening over heeft zoals de doodstraf. Stel dan aan het einde ook een specifieke vraag zoals: Vinden jullie dat de doodstraf in Nederland weer zou moeten worden ingesteld. Mocht je geen reactie krijgen, of niet de juistse reactie (bijvoorbeeld iedereen zegt nee) dan kan je een specifiek voorbeeld geven zoals: Vinden jullie dan dat iemand die meerdere kinderen verkracht heeft nog zou moeten leven terwijl zijn levenslange oplsluiting honderduizenden euro’s kost.

Je kan ook iets actuelere en internationale onderwerpen behandelen om indruk te maken op je leraar en zelf wat te leren. Zoals deglobalizering, het succes van rechtspopulistische partijen in Europe of de voordelen van het opwarmen van de aarde. Om een zo groot mogelijke reactie te krijgen moet je dus ook argumenteren voor de stelling die waarschijnlijk het minst in de smaak valt of buiten de norm valt. Succes!

^dat vind ik wel echt een goede ! ik moet het samen met een vriendin doen dus ik ga het met haar bespreken (: