Spreekbeurt school, argumenten?

Hallo, ik heb deze week een spreekbeurt op school, een betogende spreekbeurt. mijn stelling is:
Er moet een beperkt aantal immigranten komen naar de grote steden (amsterdam, rotterdam, den haag, utrecht).

hebben jullie tips voor argumenten voor en tegen?
Alvast bedankt!

liefs,

[fgcolor=#E69340][b]Ik zal even kijken.

Tegen:[/b]

• Je beperkt de groei door te zeggen dat er maar een beperkt aantal mogen komen.

Voor

• Geen xD[/fgcolor]

Okée, naja 't gaat over immigranten héh!
dus voor sws: de cultuur zal worden verspreid, de slechte mensen zullen minder optreden in de grote steden is dus minder overlast.

maarja, ik moet d’r dus nog 2. . :slightly_smiling_face:

Dankje!

De slechte mensen zullen minder optreden in grote steden? Hoe bedoel je dat? En wie zijn slechte mensen?

Oh en ga zelf eens rondzoeken, het is wel heel makkelijk om je huiswerk te laten maken door andere mensen :stuck_out_tongue:

Nou, de mensen die voor overlast zorgen. . .
en ik vraag gewoon om hulp!
Wees maar niet bang dat ik mijn huiswerk niet maak hoor,

Maar als je argumenten voor en tegen gaat doen, dan doe je een beschouwing en geen betoog. Want als je een betoog doet moet je voor één kant kiezen zeg maar, dus alleen argumenten geven die je stelling onderbouwen zeg maar…

Jaa, daar heb je gelijk in :wink:
Maar 'k moet 3 argumenten voor,
en dan 1 tegen, en die weer weerleggen!

liefs,
x

Okee prima! Uhm, het is wel een lastig onderwerp zeg, ik zal even voor je brainstormen, maar het enige wat ik tot nu toe kan verzinnen is dit:

• Argument voor: Toename van de werkloosheid, en een stijging van de kosten van de WAO-uitkering.

• Argument tegen: Immigratie leidt tot een toename van de ethnische diversiteit in steden.

Heel veel succes ermee! Als ik nog iets verzin laat ik het je weten.

Het argument voor, dat er dan werkeloosheid komt, dat is toch dan juist tegen? :stuck_out_tongue: want als ik mensen wil overhalen om werkeloosheid te starten. . . .

Bedankt!
xxxxxx

Een voor-argument is een argument die je stelling ondersteunt. Je stelling is: Er moet een beperkt aantal immigranten komen naar de grote steden.

Want, een toename aan immigranten zorgt voor een toename van de werkloosheid in de grote steden.

En dan is het een voor-argument. Maar ik snap de verwarring!