Spreekbeurt over Green Day

Hee, ik meot samen met een vriendin een spreekbeurt/presentatie houden.

Nou hebben we al een aantal punten, maar we zitten pas op de 5 minuten. Daar zit het liedje die we erbij laten horen niet bij.

We hebben nu deze punten:
over de bandleden.
over de biografie.
over de albums .
de awards.
En tot slot laten we een liedje horen.

iemand nog enige ideeën?

Green Day :zipper_mouth_face:

Ehm…
Misschien iets waarom jullie ze zo leuk vinden?
En wat grappige feitjes ofzo.

gewoon de rest van de tijd hun muziek draaien!

Je kan in 5 minuten al die punten vertellen? Respect. Je kan vertellen hoe de band idd is opgericht en wat hun allemaal gedreven heeft dingen in de muziek te doen. En hoe de albums zijn ontwikkeld, want daar zitten ook hele verhalen achter enz. Je kan ook dingen over hun side projects vertellen (Foxboro Hot Tubs, The Network etc.)

Precies.

Hmm, ja, de meeste dingen zitten eral in. En ja, het is best uitgebreid, en we mogen maximaal 10 minuten praten, maar als het nou al 1,5 minuut meer is, dan scheelt het alweer!:d

laaaangzaaaameer praaateeen

Fragmenten van de muziek/clips laten horen/zien.
Je kunt ook nog dieper in gaan op hun songteksten etc.

kijk op wikipedia onder greenday. daar staan vaak ook allemaal informatie. misschien hebben ze wel z’n liedje waar een ‘verborgenbooschap’ in zit, net zoals smells like team spirit van nirvana. :’]

ik zou iig niet een heel liedje gaan afspelen

ik zou een clip laten zien ipv een liedje. Dat is en beeld en geluid, dat is altijd beter dan alleen geluid.

vergeet dit niet te vertellen:
In de zomer van 2008 kwam Green Day met een side band: Foxboro Hot Tubs. Ze wilden weer een keer zien hoe het zou zijn om weer een beginnende band te zijn. Vrij snel kwam men erachter dat het Green Day was.

typisch green day

deleted.