Spreekbeurt over actueel onderwerp

Heujhooi,
ik moet een spreekbeurt houden over een actueel onderwerp, weet iemand er 1? Liefst iets origineels, dus geen verandering van het klimaat ofzo. Het onderwerp moet dus actueel zijn (maximaal een half jaar oud) en ik had hier ergens iets gelezen over een blobvis die met uitsterven werd bedreigd. Dat leek mij op zich wel een leuk onderwerp, maar is dat nog actueel, want ik ben niet zo’n blobviskenner.
toedels

Ik weet er op dit moment geen voor je te noemen.
Misschien is het nieuws in de gaten houden een goede tip?

Succes!

Wacht, er valt me eentje te binnen.
Dromen! Is altijd actueel, omdat iedereen het iedere nacht doet (ja, ook als je ze niet onthoudt (x ).

Over de problematiek in Libië?
Over veiligheid in Nederland?

Misschien de plannen voor een nieuwe kerncentrale in Nederland… Dat was mijn debatonderwerp. ^^

Kerncentrales? En als voorbeeld die van Japan, misschien?

Haha, wat grappig. Allebei kerncentrales! ^

misschien kan je even kijken op www.nu.nl
daar staan allerlei actuele nieuwtjes op.

Uhm, verkrachting/incest,
Met als voorbeeld het 12-jarige meisje?

Was jij niet diegene die dat meisje kende?
Zo ja, dan vind ik het erg raar dat je zo doorgaat over dat meisje.

De problemen in het Midden-Oosten/Noord-Afrika? Het debat over nuclear energy is ook weer bezig nu door de tsunami in Japan, daar kun je ook onwijs veel over vertellen. Je kunt het ook bv over the Royal Wedding van Kate & William doen, Facebook privacy, boete voor langstudeerders, noem maar op!

over die mensen die gingen schieten in aphen a/d rijn en baflo

-veiligheid van nederland(dus die schietpartijen van laatst)
-zogenaamde ‘islamitisering’
-besprekingen in tweede kamer(kan van alles zijn)
-onrust in midden-oosten

• onrust in midden-oosten en westerse invloed daarop( dus de kwesties die gaan om of er hulp moet worden gegeven en welke hulp)
    -de bezuinigingen op onderwijs
    -gebruik van sociale media

zoiets?

UP

Wie is mijn vader, donor inseminatie (ja dat ben ik en ik doe mee, en in groep 5 was dit het onderwerp van mijn spreekbeurt XD)