Spreekbeurt 6VWO, met een aantal criteria

Hoi,

ja, ik weet het, dit is echt het 1000000e topic over spreekbeurt, en JA, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik kan niet echt een topic vinden wat echt passend is voor mijn spreekbeurt.

Ik moet dus bij Nederlands een spreekbeurt houden. De criteria zijn: geen standaard onderwerp, niet over dieren, sport EN ziektes. Het moet dus ook een best wel hoogstaand onderwerp zijn, en niet over loverboys ofzo. Vorig jaar heb ik mijn spreekbeurt over de eenkindpolitiek in China gehouden, dus dat mag ik dit jaar niet meer doen. Ik wil mijn spreekbeurt iig wel heel goed doen, want hij telt best zwaar mee, en dit is mijn eindexamenjaar enzo.

Weet iemand een hoogstaand onderwerp?

xx

Milieuvervuiling,
andere maatschappelijke problemen,
probleem jongeren,
drugs / alcohol gebruik bij uitgaan.
oid.
succes idd!

Vaderschapsverlof
Wikileaks
Obesitax

Maar is het een spreekbeurt of een betoog/beschouwing/debat?

Kun je die spreekbeurt van vorig jaar niet even naar mij mailen? Ik doe er mijn Profielwerkstuk over dit jaar. Haha nee hoor, grapje :grin:

OT: Misschien iets over Terrorisme, vrouwenhandel of schoonheidsidealen?

Alcohol/drugs bij uitgaan heb ik al gedaan bij levo;p

het is echt een spreekbeurt. Wikileaks is inderdaad wel een goede, en obisitas mag ook niet (ziekte…)

Zijn wel goede onderwerpen, thanks! Ik wil hem je wel mailen hoor;) als ik hem nog heb haha, maar is wel niet genoeg informatie voor n PWS.

Challenge Day
Dromen
Feng shui
?

obesitaX is geen ziekte, maar een maatregel oid. Weet er zelf ook het fijne niet van.

Ooooh, dan ken ik het niet, ff opzoeken :woman_student:

HAHAHAHAHAHAHA, okee, ik moest ff heel hard lachen, dat dit bestaat:O maar, sorry, ik denk niet dat ik daar 10 minuten over kan praten;p

ff up voor mezelf! wil meer vergelijkmateriaal;)

Wij moeten ook zo’n spreekbeurt. Ik doe het over mijn PWS. Maar wij moeten wel beschouwing/betoog/uiteenzetting. Kan jij het ook niet over je PWS doen?
Of anders:

• bezuinigingen op cultuur
  • en meer weet ik niet

ik heb mijn PWS over de ziekte van Alzheimer, dusja, dat mag niet… Best wel kut, want al die biologische onderwerpen over ziektes enzo interesseren me, en dat mag niet…

*Drugsoorlog in Latijns-Amerika

• Amerikanisering
  • De belgische politiek
  • Uitbreiding van de EU
  • De invloed van de ETA op Spanje

immigratie?

Ik had een keer over alternatieve straffen (dus bureau HALT ed) ipv normale straffen.
khad vergelijkingen enzo, en voor tegen argumenten…

iemand?(A)

lekker relevant: overstromingen ^^ waarom mag je eigenlijk niets met ziektes? Kan je niet iets doen dat aan ziektes verwant is? (kan zo snel niet iets bedenken, sorry)
UP