Spreekbeurt 1 minuut

Ik moet voor Engels een 1 minuut spreekbeurt houden. Ik moet 1 minuut volpraten, dus niet iets laten zien of zo. Weten jullie dus onderwerpen waar je in 1 minuut over kan praten? :’) En hebben jullie nog tips als je een Engelse spreekbeurt geeft, waar je qua uitspraak op moet letten bijvoorbeeld, want dit word me eerste Engelse spreekbeurt haha!

1 minuut is eigenlijk echt niet lang en je hebt zoveel onderwerpen: bv. je favoriete band, film, actrice/acteur, een beroep,…

en voor de uitspraak: kijk naar engelstalige programma’s :slightly_smiling_face:

Misschien over een bepaald nieuwsbericht? Of over comazuipen etc.

1 minuut is wel heel extreem kort. Vertel over je hobby eventueel. Of Girlish :wink:

Doe iets heel origineels, een paperclip ofzo, haha.

St Patricks Day, ga dat uitleggen ofzoiets :’)

ik zou willen dat ik 1 minuut mocht praten haha, moet nu 10 minuten ofzo :frowning_face:

Iets heel uitgebreids zoals het gedoe met Griekenland :"D al is dat wel heel saai voorbeeld

1 minuut is echt zo kort, daarin zou ikn og niet eens mijn onderwerp fatsoenlijk kunnen presenteren :stuck_out_tongue:. Zoek inderdaad een orgineel ding, hoe een paperclip wordt gemaakt, de geschiedenis van nagellak (zie website girlscene), iets bijzonders van jezelf, je hobby, etc, je vakantie, wat je maar wilt (iets orgineels en grappigs doet het vaak wel beter).

Tips

• lees je goed in, ook al is het maar 1 minuut, inlezen en erover praten (in het engels) voorkomt uitspraak fouten.
  • maak je niet te druk, het is maar 1 minuut en dat kan je best wel.
  • probeer niet alleen maar naar je leraar te kijken, maar krijg oogcontact met je klas
  • geen blaadje in je handen vasthouden, mijn handen gingen altijd trillen en dat ziet er zo zenuwachtig uit P:
  • niet frummelen met je handen
  • niet te snel praten P:
  • en het gewoon leuk vinden, het is maar 1 min, de kans om in 1 min wat leuks aan je klas te vertellen :>, voordat je straks 15 min lange spreekbeurten moet gaan houden P:.

Succes :>

ik weet niet of je wel eens van bloody mary gehoord hebt ?

Op zich is 1 minuut wel goed haha. Zo vertel je alléén dat wat echt belangrijk is

Hou het over de Amerikaanse onafhankelijkheidsdeclaratie. Sowieso dat je daar een goed cijfer voor krijgt.

Bedankt voor de tips haha. Ik ben nog steeds beetje aan het brainstormen over het onderwerp… want doordat zoveel mag, weet je het niet haha. XD

Seriously :"D?

Wil ik ook haha, mijn spreekbeurten duren vaak 20 tot 50 minuten

vertel gewoon iets over jezelf. Niet echt orgineel maar ach, kan er mee door toch?

Doe het over jezelf?

Gosh, doe normaal zeg. Sorry hoor, maar wat is nou 1 minuut? Je kunt het over ALLES doen. Je kan zelfs 'n minuut volpraten over 'n stoel.

WOW 1 minuut??

maar oke, ik heb mijn presentatie engels ooit over thanksgiving gedaan.

This is a chair, the chair is made of wood, that wood comes from … (country), wood comes from trees.
They also made this paper (hold in hands) from that tree… poor tree.
Ooops now I got 2 pieces of paper (scheeurt door midden).
Well this is what you shouldn’t to do with your paper, save the trees!

Tadaaa… ok het gaat nergens over eigenlijk maar dit verzin ik ter plekke.
Kan je het niet over engels eten houden en dan misschien engelse drop uitdelen en tegelijk vertellen? Of hoe engelse drop is gemaakt.

Misschien over iets wat je leuk vind of over je huisdier als je die hebt?