spreek vriendinnen niet meer

Hallo meiden,

Ik zit ergens mee. Nu het zomervakantie is, spreek ik mijn vriendinnen van school eigenlijk niet meer. Ik woon best wel ver van school dus tijdens school spreek ik eigenlijk ook nooit af, maar daar gaat het nu niet om. Ik heb net wel een paar vriendinnen gewappt, maar ik ben dan bang dat ze me irritant vinden of denken; o nu zegt ze wat. Eentje reageerde ook heel kortaf, maar dat kan ook liggen aan de manier hoe ik het lees. Ik ben zoiezo best onzeker en ben bang dat ze me niet ‘hoeven’ te spreken. Ik vind dit vervelend omdat ik volgens mij het alleen bij mij is, want volgens mij spreken die andere elkaar wel (veel). Hebben jullie misschien tips ?

xx’

Maar ze wappen jou niet? Gewoon uit hun zelf? Jij moet hun appen anders spreek je ze sowieso niet? Als dat zo is, vind ik dat al raar want een vriendschap moet sowieso van 2 kanten komen… En als hun elkaar wel allemaal spreken en jou niet mee vragen is dat ook al vreemd. Weet je wat je het beste kan doen? Vragen! Weet niet of jullie een groepsapp hebben maar dan kan je het zo daar in vragen want als je er mee blijft zitten dan krijg je of wel ruzie of er gebeurt wel iets anders…

Succes verder.

nee dat doen ze dus niet :frowning_face:
en ze hebben volgens mij wel zo’n groepschat met een aantal meiden maar daar zit ik niet in :frowning_face:
dus jaa…

Het is misschien moeilijk maar vraag waarom ze zo kort af doet
je moet ze niet gaan spammen met dat soort vragen maar maar een keer

lezen ze je berichtje wel?

succes!

x

klopt hebben wij ook en eentje met de klas
mensen reageren sneller daarin

ja en ze reageren ook wel, maar het is meer het idee van; waarom wapp je haar wel en spreek je met haar af, maar vraag je dat niet aan mij ?

en bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

ik zal het wel vragen of ze een groepschat hebben en of ik daar dan ook in mag :wink:. Maar dan is het probleem weer bij mij, dat ik denk dat ze me dan misschien irritant gaan vinden ofzo (maar dat ligt aan mijn gedachten) xx

Dat is wel flauw… dus het moet eigenlijk van jouw kant komen? Klinkt alsof ze niet “echte” vriendinnen van je zijn.

tjaa, als zij mijn vriendinnen niet zijn, heb ik niemand in de klas.

Ben ik nou ECHT de enige die een hekel heeft aan her woord ‘whapp’ of ‘whappen’?

OT: zoals hier boven al gezegt is, vriendschap moet van 2 kanten komen.

bedankt voor alle reacties! :slightly_smiling_face:
ik ga bedenken wat ik zal doen
xx

Nope, heb er ook een hekel aan, weet ook nooit hoe je het uitspreekt… (weppen… wappen…??)

Ik zou niet gaan vragen of je in de groepsapp mag of waarom ze je niets sturen, dat komt misschien ook een beetje wanhopig over.

Je kan ook een keertje aan een paar vriendinnen vragen of ze zin hebben om een keer af te spreken? Dan kun je ook zelf een groepsapp aanmaken daarvoor.

@literallylove ja ik zal dat doen, dankje :slightly_smiling_face:

@emily ja zou best kunnen :flushed: , ik ga proberen positiever te worden :slightly_smiling_face:

ik hoef mijn ‘vriendinnen’ van school in de vakantie ook niet te spreken hoor
die heb ik gewoon om de schooldag door te komen

^ Same, ik heb thuis m’n vrienden en vriendinnen waar ik écht mee omga en die van school zie ik alleen op school. We praten wel es op whatsapp, maar niet dat we gaan afspreken. We wonen ook allemaal in andere steden.

Ik heb een vriendinnengroepje van de middelbare school waar ik regelmatig mee af spreek maar daar zit ik ook al 4 jaar niet meer op. Van mijn huidige school hebben wij geloof ik 1 keer afgesproken met de meiden uit de klas. Verder wel gewoon appen maar niet afspreken, heb er ook niet echt veel behoefte aan denk ik.

Hier zeggen ze het als ‘wappen’ haha

Ik zeg altijd gewoon app, appen of whatsappen. Heb er echt n hekel aan als mensen ‘whappen’ zeggen haha

Hmmm, misschien kun je een keertje voorstellen om een keertje te gaan zwemmen met z’n allen ofzo? Als dat gezellig is, kun je misschien beter bekijken of ze wel echte vriendinnen zijn. Als ze dat al niet willen vraag ik me af of het de moeite waard is om er aandacht aan te besteden.

bedankt voor jullie reacties. :slightly_smiling_face: