@Healtyheandsporty. Haha, ik verwacht nu ook dat ik er ook niet meer vanaf kom! En het is juist goed om geen alcohol te drinken! Ben zelf ook alles behalve een drinker.
Ik probeer best veel op mijn voeding te letten! Ik eet ook vegetarisch, dus ik moet best uitkijken, mijn plan is om een keer naar een diëtist te gaan en dat hij/zij me gaat helpen of wat handige tips geeft! Ik let er vooral op om genoeg eiwitten te krijgen, noten te eten, vleesvervangers en peulvruchten. Maar voeding is ook zo enorm belangrijk vind ik dan, ik wil ook misschien iets met voeding gaan studeren, ben er echt enorm geïnteresseerd in haha.
Mijn vrienden vinden het wel gaaf haha en vinden me vooral sportief haha, ze hebben er geen problemen mee. Anderen zijn verslaafd aan muziek spelen of games spelen en ik dan meer aan sporten!
Mijn familie en met name mijn moeder en zus waarmee ik thuis wonen vinden het minder leuk, mede omdat ik wel nu vaker vraag om meer groente en fruit te kopen en omdat de appels er zo snel doorheen gaan (iedere dag eet ik een appel en de rest verschilt haha) daarnaast had ik vroeger een beetje problemen met mezelf en negatief zelfbeeld en mijn zus denkt dus dat ik dat nog steeds heb, terwijl ik sporten nu zo belangrijk vind voor je lichaam en gezonde voeding, het geeft zoveel meer energie dan de hele dag op de bank te liggen! Maar zoveel last heeft mijn familie er niet van, ik kijk geen tv ofso dus dat doen zij vooral (helaas…).
Ik probeer op het moment naar mijn lichaam te luisteren, zo heb ik gisteren een spier verrekt tijdens het skiën/snowboarden en vandaag ben ik nog gaan abseilen, maar ik ga wel de komende dag minimaal een rustdag houden. Daarnaast heb ik nog last van een schouder- en knieblessure en ik moet dus morgen dringend een fysiotherapie bellen.
En als laatste haha, school lijdt bij mij er niet onder. Dit is omdat ik een jaar overdoe en omdat ik op mijn school met een iets andere methode werkt, dit betekent een aantal toetsperiodes per jaar en erbuiten heb ik dus geen toetsen. Ik ben nu aan het proberen om iedere dag (ook in het weekend) standaard 1 of 2 uur aan school te besteden en dan heb ik nog de hele avond over!
Maar ik denk dat het alleen niet zo goed is als school eronder lijdt, misschien kun je proberen om eerst alles voor school af te hebben, dus er rustig 2 uur de tijd ervoor neemt en dan gaat sporten rond 7 of 8 uur?
En ik heb echt een super uitgebreid antwoord gegeven, maar ik vind het gewoon geweldig dat er mensen zijn die precies hetzelfde hebben!