Sportvereniging

Hi meiden van Girlscene,

Ik zit met een klein ‘dilemma’. Ik ben momenteel werkende en ben net verhuisd naar een nieuwe stad. Ik zou graag bij een sportverenigibg willen aansluiten (zials roeien, volleybal, hockey, voetbal) maar heb zelf geen ervaring met geen enkele van deze. Nu heb ik rondgekeken en zijn op veel clubs geen mensen rond mijn leeftijd( ben zelf 24 wordt 25).

Ik zat er aan te denken bij een studentensportvereniging, echter heb ik gehoord dat er veel 18-jarigen zich aanmelden. Nu val ik net buiten de boot omdat er geen club is met leeftijdsgenoten en om eerlijk te zijn wil ook niet in een te burgelijke club. Hoe denken jullie om bij een studentensportvereniging te gaan zoals roeien? Is dat sneu, val ik dan buiten de boot of niet?

Il weet echt niet wat te doen want ik wil zowel sociaal leven als een leuke sport meemaken, maar ik hoef ook niet tussen mensen die te oud of te jong zijn.

Wat zijn jullie ervaringen als je als ouder iemand nog bij een studentensportvereniging gaat? Ik kan het proberen, daar zit ik over na te denekn maar dan moet ik al een heel jaar vooruit betalen en dat wil il niet. Ook wil ik nu de knoop doorhakken want straks is het zomerseizoen voorbij

Alvast dank voor het bijdragen van jullie ervaringen!

Hai! Ik heb zelf geen ervaring met de oudere zijn bij een vereniging, alleen ik heb wel misschien iets dat kan helpen. Vaak kun je bij sportclubs proeftrainingen doen met mensen van jouw leeftijd. Deze trainingen zijn gratis, en zo kun je al een paar keer zonder kosten kijken hoe het zal zijn als je daar de oudste bent. Als je het niets vindt, kun je altijd zeggen dat je na de proeftrainingen niet door wilt gaan, maar wellicht valt het allemaal mee! Toen ik zelf op zoek was naar een sport heb ik ook bij verschillende hockey-, volleybal-, voetbal-, en handbalclubs proeftrainingen gedaan, puur om te kijken hoe de mensen zijn.

Het is ook helemaal niet sneu als je wat ouder bent. Ik denk dat het eerst even wennen zal zijn, maar de jongere mensen zullen sneller tegen je op kijken dan je negatief bekijken. Ook hebben mensen die jonger zijn dan jou een hele andere kijk op de wereld, wat vaak voor kei interessante gesprekken zorgt.

Ik weet niet precies naar wat voor een sportclubs je opzoek bent, maar bij sport studios zijn er vaak mensen rond de 20/25. Ik heb het dan over studios met yoga, fietsen, work-outs of gewoon een kijkje nemen bij de lessen die je sportschool aanbiedt. Daar kun je ook zeker met leeftijdsgenoten sporten!

Ik wens je heel veel succes met een sport zoeken waar je plezier in hebt.

Bedankt Alayah voor je reactie. Ik heb dit al gedaan voor bv verschillende roeiclibs maar het gaat mij meer om of je als werkende bij een studentenroeivereniging kan, want wellicht doen ze daar moeilijk over toegang e.d. weet jik daar toevallig iets van?

Hai Joe. Ik denk dat sportclubs altijd heel blij zijn als ze nieuwe leden krijgen, maar omdat jij geen student meer bent kan het wellicht moeilijk worden. Ik zou gewoon een mailtje daarover sturen naar de studentenroeivereniging waar je geïnteresseerd in bent!

Er is altijd een kans dat ze je met open armen ontvangen, want sportclubs zijn altijd blij met nieuwe leden.

Ik hoop dat je toegelaten wordt!