Sportschool ergernissen

Ik zal vast niet de enige zijn die zich aan bepaalde dingen (eigenlijk vooral mensen) erger in de sportschool?

• Waar ik ga ruimen mensen nooit op als ze ergens mee klaar zijn, overal liggen gewichten, soms lijkt het zelfs alsof er een wervelwind door de sportschool is geweest.
  • Vrouwen die 20 sets van 100 reps met 5 kilo op de leg press doen waardoor ze de leg press een half uur bezet houden.
  • Mensen die walking lunges in een te kleine/volle sportschool doen terwijl ze ook gewoon gebruik kunnen maken van de zaal.

ik erger me eraan als het druk is, en dus de gewichten bezet zijn die ik wil gebruiken.

Of mensen die twee dingen (gewichten/machines) tegelijk bezet houden omdat ze afwisselen. Vind ik eigenlijk ook niet kunnen.

Mannen die lang staren zijn echt mijn #1 ergernis.

Edit: 1x ben ik zelfs 20 minuten opgewacht door een man, die toen ook achter me aan kwam fietsen :’)

Ik heb een hekel aan, vooral vrouwen/meisjes, die een dagje sportschool echt zien als een sociale bezigheid. Continue kletsen, toestellen die ik wil gebruiken bezet houden zonder iets te doen etc. Zoooo irritant.

En ik vind het ook heel storend als vooral mannen iedereen uitgebreid gaan lopen checken. Echt heel erg haantjes gedrag en ik voel me heel ongemakkelijk als er veel van dat soort mannen zijn en ik moet net een oefening in hun buurt doen.

En ik erger me ook dood aan apparaten met touchscreen waarvan ik tig keer moet drukken voor die het pakt. Net op een crosstrainer zitten waar geen TLC of Comedy Central op speelt vind ik ook altijd zuur :stuck_out_tongue: Dan hou ik het geen 20min vol want dan is het zo saai!

ooh ja dit! als ik gewichten zie liggen zonder iemand erbij (omdat die even iets anders aan het doen is) en ik heb ze nodig pak ik ze gewoon. waarschijnlijk ben ik ook een ergernis haha

Op deze sportschool nog niet veel ergernissen gehad maar bij mijn vorige waren echt veel mannen die gingen ‘checken’ en een jongen was echt zo erg die ging dan op de loopband en deed de tv uit zodat hij zichzelf kon bewonderen door de weerspiegeling van zichzelf in de tv (omdat de tv zwart is als hij uit staat) ECHT WTF?

Als mensen, terwijl ze langslopen, tegen je schreeuwen dat je het niet goed doet door de hele sportschool heen. Bedoel, ga ff naar diegene toe en zeg het netjes met tips erbij of iets dergelijks.

Of zo’n groepje jongens dat niet serieus bezig is en hele tijd hard zitten te lachen en maar wat zitten te kutten op een apparaat

• 15/16 jarige huppelkutjes die je uitlachen zodra je het ‘krachthonk’ binnenstapt en ondertussen houden ze complete theekransjes! :cold_sweat:
  • mensen die niet re-racken!
  • Als het squatrek niet vrij is… :hammer:

^Wat bedoel je met re-racken?

Bicep curls in het squatrek! :hammer:

Oftewel, mensen die werkelijk alles laten zitten/slingeren. Dumbells, gewichten of whatever :stuck_out_tongue:

HAHA, gelukkig is dat bij ons niet zo. Maar als ik dat iemand bij ons zie doen - in de toekomst - ga ik die persoon toch lichtelijk uitlachen en naar de barbells slepen!

Starende mannen zijn heel vervelend inderdaad. Starende vrouwen trouwens ook, hou je gewoon lekker met jezelf bezig :slightly_smiling_face:.

Ik klink nu misschien heel erg, maar ik heb best wat irritaties in de sportschool (hoe hypocriet klinkt dit na mijn vorige opmerking, haha):

-Meisjes die zich meer bezig houden met de jongens (en andersom ook, alleen het valt me altijd meer op dat meisjes het doen);
-Mensen die langer dan 5 seconden de groepslessenzaal inkijken;
-Mensen die overduidelijk een competitie met je aan het aangaan, bijvoorbeeld tijdens een bodypump les. Geen probleem als ik iemand kan motiveren, maar ik haat het als je een afgunstige vibe van iemand opvangt in plaats van een positieve;
-En als diezelfde mensen je niet groeten of gedag te zeggen terwijl je minimaal 1 keer per week dezelfde les met ze volgt;

• De laatste: mensen die keer op keer oefeningen fout doen, zelfs als iemand de moeite heeft genomen ze uit te leggen hoe het wel hoort. En als diezelfde mensen meedoen met groepslessen. En middenin de zaal iedereen in de weg staan. Annoying!

Ik heb eigenlijk totaal geen ergernissen bij de sportschool waar ik nu zit, chill. Alleen is het wel erg jammer dat het toestel voor de kracht in je armen in ieders programma zit en er maar één apparaat van is :cold_sweat:

Supersetten heet dat :slightly_smiling_face:
Doe ik ook wel is maar als het druk is zou ik me er ook aan ergeren ja

+ dat mensen hun zooi (vooral gewichten) niet achter hun opruimen. Wat voor een moeite is het om dingen achter je reet op te ruimen…?

• definetly het feit dat mannen altijd naar meiden staren, vooral wanneer de meiden op de loopband rennen en dan hun borsten wiebelen. Hou je ogen bij jezelf.

• Dat wanneer je eindelijk de moed bij elkaar geraapt hebt om daadwerkelijk te gaan sporten, meiden je neerbuigend aankijken omdat je daar staat met een buikje. JA HALLO. Waarom ben ik er anders?

• Meiden die de sportschool als catwalk gebruiken en gaan klagen wanneer ze daadwerkelijk “sporten” en zweten.

haha ikr, was laatst ook een meisje in de sportschool die eerst heel rustig een blikje energy naar binnen zat te werken, vervolgens een hele laag mascara op deed en daarna ging sporten…

Wanneer ik bij een krachtmachine aankom en het eruitziet alsof er een zwetende otter op heeft gerold.

• WIPE YOUR OWN SWEAT AWAY! *
  • squatrek bezet
  • mannen die erg opzichtig staren, kom dan even een praatje maken om het iets minder raar te maken
  • meiden die met dikke lagen make-up op gaat ‘fitnessen’. Lees: cardio doen op zo’n tempo dat je net niet zweet
  • Mensen die je wegkijken uit het squatrek
  • Mensen die 3x vragen hoelang je nog bezig bent, terwijl je net al een indicatie hebt gegeven
  • drukte