sportschema

Eigenlijk vind ik sporten best wel leuk, en het is ook fijn dat je dan alles vergeet. Alleen het komt er telkens niet van. Ik heb dan geen zin meer of geen tijd omdat ik andere dingen moet doen. Weten jullie misschien hoe ik toch tijd kan maken en wel bijna elke dag wat sportiefs doe? Of hoe je meer gemotiveerd word voor sporten? Of een schema van wat je elke dag doet? :wink:

Zit je bij een sportschool of een vereniging of doe je het alleen voor jezelf?

Gemotiveerd wordt je vooral als je resultaten zien :confused: En misschien als je een leuke sportbuddy hebt. Ik vind sporten ook helemaal niet leuk, maar ik ga toch drie keer per week omdat ik het resultaat wil hebben. Mijn vriend gaat ook en hij motiveert mij.

Het helpt ook als je een duidelijk schema hebt, zodat je niet het gevoel hebt dat je je in het zweet werkt maar de verkeerde oefeningen doet. Een combinatie van kracht- en cardiotraining werkt vaak het beste.

Niet nadenken, gewoon gaan. Ook als je geen zin hebt. Na een paar weken is het een gewoonte en kost het je (bijna) geen moeite meer. En doe vooral iets dat je leuk vindt.