Sportles geven

Hee meiden,

Ik moet voor school een sportonderdeel van een sport geven (bijvoorbeeld voor slagbal hoe je het beste kan slaan). De meeste doen voetbal, hockey ect. een beetje van die standaard dingen, dus ik wou graag wat orgineels. Hebben jullie nog ideeën? Het is voor ongeveer 15 leerlingen en het mag 30/40 min duren

Doe een les Zumba!

Moest ik vorig jaar ook doen. Ik deed trefbal met wat zelfbedachte oefeningen.
Ik zou sowieso iets doen waarin je denkt dat anderen ook geïnteresseerd zijn. Balsporten zijn daarom vaak goed om te kiezen!

Turnen!

Ik moest dit een paar jaar geleden ook doen met school (twee keer zelfs). De eerste keer heb ik een schaatstraining gegeven. Zo’n zomerschaatstraining waarbij je allemaal oefeningen doet voor techniek en kracht (denk dat je op internet wel wat kan vinden). Dat is best origineel toch? De tweede keer was in de zomer en heb ik een skeelertraining gedaan, maar ik weet niet of er op jouw school ook skeelers zijn.

Dankjewel voor de reacties!! Ik ga ermee aan de slag :slightly_smiling_face:

Wij hadden vorige week met gym een soortvan crossfit les van een meisje die ook sportlessen moest geven voor haar opleiding. Is ook een best leuk idee!

Hoi hoi,

Ik doe een sportopleiding en wij moeten ook vaak sportlessen geven, dit zijn de favoriete lessen: een steps les (gebruik de banken als hoge steps), een conditietraining en een soort van leger training dat je iedereen aftakelt met heel veel opdrukken en krachtsoefeningen.