Sporten.

heyy ik zit met een probleem. ik en mijn ouders en broertje hebben een abbonnement op de sportschool. Maar het probleem is niemand gaat. terwijl ik heel graag wil gaan. door serieuze angstproblemen ( hiervoor zit ik ook Bij de ggz) kan ik niet alleen gaan. mijn broer gaat als het hem uitkomt omdat hij ook heel druk is met school. mijn moeder werkt vijf dagen in de week en moet elke avond nog huiswerk maken met mijn broertje ( ook te druk dus ) mijn broertje zou kunnen meegaan maar hij vind de sportschool stom en als we daar zijn is hij binnen een halfuur weer weg. nu zouden jullie kunnen zeggen en je vader dan? ja hij zo kunnen meegaan. maar hij gebruikt altijd het excuus dat hij het te druk heeft met het huishouden. terwijl hij de helft van de dag voor de tv zit niks te doen, Dus hij zou best een uurtje tijd kunnen maken en het sporten zou hij ook kunnen gebruiken. Mijn ouders gaan altijd in het weekend maar dan kan ik niet gaan want ik heb zaterdag basketbal training en zondag wedstrijd.

Ik weet dus niet echt wat ik moet doen. sporten thuis vind ik niet zo leuk want ik weet dan nooit goed wat ik moet doen en vind het meestal ook maar een beetje saai.
En iedereen zegt dat je oas na twintig minuten vet gaat verbranden vind ik die 8 minuten workouts ook maar een beetje nutteloos…
Dus als jullie weten hoe ik dit kan oplossen? of misschien workouts weten voor thuis laat het me dan even weten!

Wat ik thuis altijd doe is mijn eigen muziek opzetten waar ik energie uit put/lekker op kan bewegen en daar doe ik mijn oefeningen op.

Kan je natuurlijk wel van alles over die oefeningen gaan vertellen maar als je het niet leuk vind is dat jammer ;p

Je kan ook een vriendin vragen of ze meegaat?

haha maar wat voor soort oefeningen doe je dan? Dan kan ik ze eens uit proberen haha. mijn vriendinnen zij nou niet echt sportief ingesteld en hebben geen abbo op de sportschool haha

Ik doe been/kont/buik/rug/arm spier oefeningen.

Benen/Billen:

Je houdt je vast aan een stevig voorwerp dat niet zomaar omvalt óf (als je een goed evenwicht hebt) je staat vrij. Je beweegt je knie omhoog schuin voor je en zet je been niet neer. Je blijft in de lucht als het ware op en neer gaan met je been, je knie is dus niet gestrekt (handig is om te tellen, dat helpt om het vol te houden en anders op muziek).

Je zit op je knieën en je handen op de grond. Je beweegt je been naar achter, je knie strek je nu dus wel. Uiteraard tel je weer of kan je muziek gebruiken.

Squaten is misschien de bekendste oefening die je thuis kan doen. Je hebt je voeten een stap uit elkaar en buigt je knieën zodat je kont naar beneden gaat. Je kan verschillende variaties hierop hebben om het zwaarder te maken.

Buik:
Crunches, ken je misschien ook wel. Je ligt op de grond en komt een klein stukje omhoog met je lichaam, als je het zwaar wil maken blijf je met je bovenlichaam zweven boven de grond.

Ik heb nog meer oefeningen die je kan doen, vraag gerust als je er meer wilt weten!

En je ziet ook vooruitgang? ik ga dit zeker eens proberen Thanks! :slightly_smiling_face:

Die hebben w vorig jaar genomen toen mijn broertje nog in groep acht zat, en toen had mijn moeder na het werk tijd genoeg. Nu maakt ze elke avond minstens drie uur huiswerk met mijn broertje. Het is een jaar abbo dus kan je ook niet opzeggen. En ik kan alleen gaan als iemand met me mee gaat.

En als je nu eens met je vader gaat praten, dat je heel graag samen met hem een uurtje wilt sporten. En anders in het weekend na je eigen sport, dat je nog een uurtje met je ouders gaat?

Je kunt ook thuis effectief sporten, met een opzwepende muziek op de achtergrond en een enthousiaste fitnessguru ben je zo om, denk ik ^^.

Ik vind niet dat je kunt verwachten dat je familie met jou mee gaat… mijn mening tenminste. Vraag vriendinnen? En anders gewoon thuis sporten ja!

misschien is youtube een idee? search maar eens “Blogilates” dan vind je genoeg workouts!

Neem een kijkje in het kayla itsines topic (de BBG) en doe die oefeningen thuis :grinning:

Ik moet het wel steeds zwaarder maken. Maar ik zelf vind het heerlijk met muziek erbij.
Graag gedaan hoor!