sporten?

Hey meiden!

Ik en een vriendin zouden samen graag wat sporten om af te vallen.
Het probleem is dat we niet veel geld ter beschikking hebben.
lopen en zwemmen (ik draag lenzen) zijn ook uitgesloten.

Hebben jullie enig idee wat we kunnen doen?
Alvast bedankt!

:wink:

Met lenzen kun je best zwemmen hoor, doe ik ook altijd! (:
Waarom kun je niet hardlopen?

Omdat ik Marfan heb en hierdoor zwakke spieren heb (ook bij mijn hart) en hardlopen vergt net iets te veel van mij :confused: en zwemmen heb ik als optie apart gezeten want ik doe toch liever veilig met mijn lenzen :stuck_out_tongue:

Hmm, als hardlopen te veel voor je is denk ik dat je dus wel kan sporten maar niet al te intensief? Misschien zoiets als yoga? Of fietsen, dat is ontzettend goed voor je en dat hoeft niet intensief te zijn, je kan het bijvoorbeeld een uur rustig aan doen

Okee, dat is wel een goede reden ja (: Ik weet niet precies wat het inhoud, en wat je dan allemaal kunt…
Voor de rest, je kunt fietsen, als je in een redelijk tempo fietst, of misschien gewoon wandelen? Als je een redelijke afstand loopt verbrand je daar denk ik ook wel aardig wat mee…

ik kan redelijk veel aan maar ik weet uit ervaring dat hardlopen best slechte gevolgen kan hebben c:
nog suggesties?

hoelahoepen !
Ik heb ook een fitness hoelahoep aangeschaft is niet heel duur maar is goed voor je rug/buikspieren billen en heupen :slightly_smiling_face: op het begin is het best zwaar want het is een verzwaarde en vergrootte hoelahoep voor volwassenen ik heb er een met bulten erop voor extra effect wat best pijn kan doen maar daar wen je aan! :slightly_smiling_face:

Touwtje springen is ook heel goed of skaten.
Flink door wandelen helpt ook , je hoeft niet perse te gaan hardlopen (overigens hardlopen verziekt meer spieren dan flink door wandelen wat ook zeker goed helpt)
Zumba/sh’bam/hip-hop enz. is ook heel leuk en heel goed voor je :slightly_smiling_face:
Ik kan wel eeuwen door gaan met dingen opnoemen als sport-o-holic.
Hopelijk zit er wat voor jullie bij!
Veel plezier met het sporten! :slightly_smiling_face:

ik zelf vind zumba super! ik heb een conditie van niks maar je hebt niet door dat je het doet. het uur vliegt om haha, en t is heel goed voor je. (:

Skeeleren. :slightly_smiling_face:

aan skeeleren had ik ook al gedacht maar mijn vriendin heeft er geen wat dat natuurlijk moeilijk maakt :stuck_out_tongue:

heb ik 1 keer gedaan en is idd leuk.
alleen kost het bij ons héééél veel :confused:

Op YouTube kun je veel workout’s vinden, variërend van yoga tot Pilates tot Zumba. Als hardlopen te intensief is, lijkt springtouwen me ook geen aanrader, aangezien dit voor nog meer druk op je botten en gewrichten zorgt. Veel succes!

Misschien een tip.
Als je een Wii hebt kan je Zumba Fitness core uitproberen.
En anders zijn er nog DVD’s van zumba lessen die je kan volgen kan je kopen of downloaden je hebt dan niet het gevoel van in een groep meedoen maar als je het samen met iemand doet kan het best nog gezellig zijn. Plus het scheelt aardig wat geld.

Voor 30 euro heb je al skeelers. Soms hebben ze ze bij supermarkten en anders bij een winkel zoals Scapino.

Fietsen, touwtje springen, je eigen circuit training opstellen, online workout videos en tutorials (http://www.fitnessblender.com/v/workout-detail/17-Minute-At-Home-Cardio-High-Intensity-Interval-Training-Workout/8l/, http://www.shape.com/fitness/cardio/no-running-cardio-workout-you-can-do-home).

Heel eerlijk gezegd vind ik dat als je iets wil je ervoor zal moeten werken en er dus ook iets voor over zal moeten hebben. Ik vind sommige sporten ook belachelijk duur en daarom doe ik deze niet, maar een keer investeren in bijvoorbeeld skeelers is te doen: als je tien keer niet buiten de deur luncht heb je het geld al ruim bij elkaar, of een keer niet die nieuwe tas koopt. Nouja, hoop dat je iets kan vinden :wink:

In principe is dat 1 keer een aanschaf van 30 euro + eventueel wat bescherming.
Verder kost het niks. :slightly_smiling_face: